Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Fen bilimleri ders kitaplarında yer alan etkinliklerin girişimcilik bağlamından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bakırcı, Hasan
dc.contributor.author Öçsoy, Kübra
dc.date.accessioned 2020-06-23T07:53:11Z
dc.date.available 2020-06-23T07:53:11Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/216
dc.description.abstract Millî Eğitim Bakanlığı, 2013-2014 eğitim öğretim yılı itibariyle Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında yaşam becerileri altında girişimcilik kavramına yer vermiştir. Girişimcilik kavramının yer almasıyla birlikte, ders kitaplarında yer alan etkinliklerin girişimcilik kavramı açısından öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesinin önemli hale geldiği söylenebilir. Bu bağlamda yapılan bu çalışmanın amacı, fen bilimleri ders kitabında yer alan etkinliklerin girişimcilik kavramına uygunluğu ile ilgili öğretmen görüşünü almaktır. Çalışma, nitel araştırma yaklaşımından tasarlanmıştır. Çalışma, Van il merkezinde farklı ortaokullarda görev yapan 10 fen bilimleri öğretmenin gönüllü katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz kapsamında değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan Fen Bilimleri öğretmenlerinin yarısından fazlası etkinliklerin öğrencilerin girişimcilik becerisini geliştirme yeterliliğine sahip olduğunu ifade ederken, diğer kısmı ise yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca öğretmenler fizik ve biyoloji konuları ile ilgili etkinliklerin öğrencilerin girişimcilik becerisine daha fazla katkı sağlayacaklarını, kimya konuları ile ilgili etkinliklerin ise öğrencilerin girişimcilik becerileri üzerinde etkisinin daha az olacağını ifade etmişlerdir. Çalışmanın etkililiğinin ortaya çıkması için araştırmacıların farklı zamanlarda daha geniş katılımlı çalışma yapmaları önerilmektedir. tr
dc.description.abstract The Ministry of National Education (MoNE) has included the concept of entrepreneurship under the skills of life in the Science Curriculum since 2013-2014 academic year. With the inclusion of entrepreneurship concept, it can be said that it is important to investigate the activities included in textbooks in terms of entrepreneurship according to teacher opinions. Within this context, this study aims to take the teacher opinions on appropriateness of the activities in the science textbook to the concept of entrepreneurship. This study was designed according to the qualitative research approach. The study was carried out with voluntary participation of 10 science teachers who work in different middle schools in Van province center. Semi-structured interview forms were used as data collection tools in the study. The obtained data were analyzed using the content and descriptive analysis. According to findings, more than half of the science teachers participating in the study reported that the activities were sufficient to improve the entrepreneurial skills of the students, but the others indicated that the activities were insufficient. Teachers also think that activities related to physics and biology will contribute more to students' entrepreneurial skills. Teachers stated that activities related to chemistry subjects had less effect on students' entrepreneurial skills. It is suggested that researchers should study more widely at different times to reveal the effectiveness of the study. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fen bilimleri öğretmeni tr
dc.subject Fen bilimleri dersi tr
dc.subject Girişimcilik tr
dc.subject Etkinlikler tr
dc.subject Science teachers tr
dc.subject Science course tr
dc.subject Entrepreneurship tr
dc.subject Activities tr
dc.title Fen bilimleri ders kitaplarında yer alan etkinliklerin girişimcilik bağlamından incelenmesi tr
dc.title.alternative An investigation of the activities in science textbooks in terms of the concept of entrepreneurship tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 112814 tr
dc.contributor.department Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Fatih Sultan Mehmet Ortaokulu, Van tr
dc.identifier.endpage 276 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 256 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster