| dc.contributor.author | Man, Sedat | |
| dc.date.accessioned | 2021-07-30T12:28:51Z | |
| dc.date.available | 2021-07-30T12:28:51Z | |
| dc.date.issued | 2019 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2161 | |
| dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik cisimlere ilişkin kavram tanımlarının incelenmesidir. Araştırma, Türkiye’nin üç farklı il ve ilçelerinde bulunan ortaokullarda görev yapan 99 matematik öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, katılımcıların geometrik cisimlere ilişkin kavram bilgilerinin ne durumda olduğunu ortaya çıkarmaya yönelik hazırlanan ve altı açık uçlu sorudan oluşan bir form vasıtasıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin içerik analizi yapılarak, verilerden kodlar ve kodlardan ise kategoriler elde edilmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların bazılarının geometrik cisimlere (prizma, piramit, koni, küre ve silindir) ilişkin kavram tanımlarını doğru yapamadığı, katılımcıların şekil çiziminde genel olarak kare ya da dikdörtgen hallerini çizdikleri ve genellikle geometrik cisimlerin dik hallerine yer verdikleri görülmüştür. Öte yandan, katılımcıların genel olarak “prizma ile silindir” ve “piramit ile koni” arasında ilişki kuramadıkları ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, katılımcıların bazılarının kendilerini geometrik cisimlere ilişkin kavramları tanımlamada yetersiz gördükleri belirlenmiştir. | tr |
| dc.description.abstract | The aim of this study is to examine how middle school mathematics teachers define conceptsrelated to geometric objects. The study was carriedout with the participationof 99 mathematics teachers who are working in middle schools in three different provinces and their towns of Turkey. The data were collected through a form consisting of sixopen-endedquestions, which were prepared to reveal the knowledge of the participants about the concepts of geometric objects. In analyzing the data, content analysis was used and then, codes were obtained from the data and categories were obtained from the codes. As results of the study, it was seen thatsome of the participants could not define the concepts of geometric objects (prism, pyramid, cone, sphere and cylinder) exactly and that the participants generally drew the square or rectangular shape in the shape drawing, but mostly the verticalstates of the geometric objects.On the otherhand, it was determined that the participants were generally unable to establish the relationship between “prism and cylinder” and “pyramid and cone”.It was alsofound that some of the participants considered themselves insufficient to define the concepts related to geometric objects. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Matematik eğitimi | tr |
| dc.subject | Geometrik cisimler | tr |
| dc.subject | Ortaokul matematik öğretmenleri | tr |
| dc.subject | Kavram tanımı | tr |
| dc.subject | Education | tr |
| dc.subject | Geometric objects | tr |
| dc.subject | Middle school mathematics teachers | tr |
| dc.subject | Concept definition | tr |
| dc.title | Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik cisimlere ilişkin kavram tanımlarının incelenmesi | tr |
| dc.title.alternative | Investigation of middle school mathematics teachers’ concept definitions of geometric objects | tr |
| dc.type | Thesis | tr |
| dc.contributor.department | Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | tr |