Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Zenginleştirilmiş 5E Modelinin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Kavramsal Değişimine Etkisi: Elektrik Akımı Örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Küçük, Zeynel
dc.contributor.author Çalık, Muammer
dc.date.accessioned 2020-06-23T07:23:54Z
dc.date.available 2020-06-23T07:23:54Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/215
dc.description.abstract Bu çalışma, zenginleştirilmiş 5E modelinin yedinci sınıf öğrencilerinin “elektrik akımı” konusundaki kavramsal değişimine olan etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Zenginleştirilmiş 5E modeli kapsamında, animasyon, simülasyon, çürütücü metin ve çalışma yaprakları kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Trabzon ili Çarşıbaşı ilçe merkezindeki bir ortaokuldan seçilen toplam 68 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Üç şubeden oluşan örneklem grubu rastgele olarak deney (N=23), kontrol-1 (N=23) ve kontrol-2 (N=22) olarak atanmıştır. Yarı deneysel yöntemin kullanıldığı bu çalışmanın verileri 12 sorudan oluşan iki aşamalı kavram testinden elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda deney grubunun kavramsal değişim düzeyinin kontrol gruplarına göre daha başarılı olduğu görülmüştür. Zenginleştirilmiş 5E modelinin alternatif kavramları gidermede etkili sonuçlar verdiği dikkate alındığında, diğer fen konularının öğretiminde de uygulanması önerilmektedir. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to investigate the effect of enriched 5Es model on grade 7 students’ conceptual change levels about ‘electric current’ subject. Within the enriched 5Es model, animation, simulation, refutational text and worksheet were employed. The sample of the study comprised of 68 grade 7 students from three cohorts in a primary school in Çarşıbaşı in the city of Trabzon. These cohorts were randomly assigned as an experimental (N=23), control-1 (N=23) and control-2 (N=22) groups. Within a quasi-experimental research method, data were collected via a two tier conceptual questionnaire with 12 items. The results indicate that the experimental group outperformed in conceptual understanding as compared to the control groups. Given the results of the enriched 5Es model in remedying the related alternative conceptions, it should be deployed to teach the other science subjects. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Zenginleştirilmiş 5E Modeli tr
dc.subject Kavramsal Değişim tr
dc.subject Elektrik Akımı tr
dc.subject Fen Eğitimi tr
dc.subject Enriched 5Es Model tr
dc.subject Conceptual Change tr
dc.subject Electric Current tr
dc.subject Science Education tr
dc.title Zenginleştirilmiş 5E Modelinin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Kavramsal Değişimine Etkisi: Elektrik Akımı Örneği tr
dc.title.alternative Effect of Enriched 5Es Model on Grade 7 Students’ Conceptual Change Levels: A Case of ‘Electric Current’ Subject tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 47451 tr
dc.contributor.department Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr
dc.contributor.department Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fatih Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü tr
dc.identifier.endpage 28 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 1 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster