Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Matematiksel modelleme yoluyla disiplinler arası geçiş

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Güder, Yunus
dc.date.accessioned 2021-07-29T12:11:17Z
dc.date.available 2021-07-29T12:11:17Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2152
dc.description.abstract Bu araştırmada gerçek yaşamdan alınmış disiplinler arası matematiksel modelleme problemleri kullanılarak matematiğin diğer disiplinlerle (Fen Bilimleri Türkçe) ilişkilendirilmesini geliştirmeyi amaçlayan bir öğrenme ortamının tasarlanması ve değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Çok katmanlı öğretim deneyi yönteminin kullanıldığı bu araştırma, Doğu Anadolu Bölgesindeki bir ilin merkez okulunda görev yapan 3 öğretmen (Matematik, Fen Bilimleri, Türkçe) ile aynı okuldan seçilen dokuz (9) 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırma verileri öğretmenlerle yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler, problemlerin uygulama sürecinde öğrencilerin grupça verdikleri yazılı cevaplar ve çözüm sürecinde öğrencilerin sesli düşünmelerini içeren video kayıtları, uygulama sürecinde araştırmacının yapmış olduğu gözlemler, katılımcıların gelişimlerinin yer aldığı raporlardan elde edilmiştir. Veri analizinde çok katmanlı öğretim deneyi kapsamında dizayn araştırma yöntemine bağlı kalınmış ve sürekli karşılaştırmalı analiz, açık, eksensel ve seçici kodlamadan yararlanılmıştır. Analiz sonucunda disiplinler arası öğrenme ve matematiksel modelleme süreçlerini açıklayan temalar oluşturulmuştur. Araştırmaya ait bulgularda, disiplinler arası modelleme problemleri ile yapılan öğretimin öğrencilerin disiplinler arası kavram öğrenimi (Matematik, Türkçe ve Fen Bilimleri ile ilgili kavramlar) ve matematiksel muhakemelerini geliştirdiği, disiplinlere olan tutumu pozitif yönde etkilediği, öğretim programlarında bu tür problemlerin yer alması gerektiği sonuçları tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract In this study, it is aimed to design a learning environment which aims to develop the relation of mathematics with other disciplines (Science-Turkish) by using interdisciplinary mathematical modeling problems taken from real life and to determine its effects. This research, in which multi-tiered teaching experiment was used, was carried out with 3 teachers (Mathematics, Science, Turkish) and nine (9) 7th grade students from a school in a city center of a East Anatolia. The research data consisted of semi structured interviews with the teachers, the written answers given by the students in the application process of the problems and the video recordings including the students 'voice thinking in the solution process, the observations made by the researcher during the application process, and the reports of the participants' development. In the data analysis, design research method was used within the scope of multi-tiered teaching experiment and continuous comparative analysis, open, axial and selective coding was used. As a result of the analysis, themes that define interdisciplinary learning and mathematical modeling processes have been formed. In the findings of the research, it was determined that teaching with interdisciplinary modeling problems improved students' interdisciplinary concept learning and mathematical reasoning, positively influenced attitudes towards disciplines, and that such problems should be included in the curriculum. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Disiplinler arası öğrenme tr
dc.subject Disiplinler arası problem çözme tr
dc.subject Matematiksel modelleme tr
dc.subject Interdisciplinary learning tr
dc.subject Interdisciplinary problem solving tr
dc.subject Mathematical modeling tr
dc.title Matematiksel modelleme yoluyla disiplinler arası geçiş tr
dc.title.alternative Interdisciplinary transition through mathematical modeling tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster