Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Argümantasyona dayalı kavram karikatürü etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin nükleer enerjinin riskleri ve faydaları hakkındaki düşüncelerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karabiber, Hasan Levent
dc.date.accessioned 2021-07-29T07:37:19Z
dc.date.available 2021-07-29T07:37:19Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2150
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, argümantasyona dayalı kavram karikatürü etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin nükleer enerjinin riskleri ve faydaları hakkındaki düşüncelerine etkisini incelemektir. Araştırma Adıyaman ilindeki bir ortaokulda öğrenim gören 60 sekizinci sınıf öğrencisiyle yapılmıştır. Araştırmada ön test son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmada deney (N=30) ve kontrol (N=30) grupları tarafsız olarak belirlenmiştir. Nükleer enerji konusunun öğretimi kontrol grubunda mevcut programa göre yapılırken deney grubunda ise bilimsel tartışmaya dayalı olarak hazırlanan kavram karikatürleri etkinlikleriyle yapılmıştır. Araştırma 6 haftada (12 saatte) tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak “Nükleer Enerji Ölçeği (NEÖ)‟‟ kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler, SPSS istatistik program ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuca göre bilimsel tartışmaya dayalı olarak hazırlanan kavram karikatürleri etkinliklerinin kullanıldığı deney grubu öğrencileri ile mevcut programın uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin nükleer enerji ile ilgili risk ve fayda düşünceleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the effects of argumentation-based concept caricature activities on 8 th grade students' thoughts on the risks and benefits of nuclear energy.. The study was conducted with 60 eighth grade students in a secondary school in Adıyaman. The quasi-experimental model with pre-test post-test control group was used in the study. In the study, experimental (N = 30) and control (N = 30) groups were determined as neutral. The teaching of nuclear energy was carried out according to the current program in the control group while in the experimental group, concept cartoons were prepared based on scientific discussion. The study was completed in 6 weeks (12 hours). ‟Nuclear Energy Scale (NES) olarak was used as data collection tool. The data obtained from the study were evaluated with SPSS statistical program. According to the results obtained from the research findings, a significant difference was found between the experimental group students using the concept cartoons activities based on scientific discussion and the control group students' risk and benefit thoughts related to the nuclear energy. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Nükleer enerji tr
dc.subject Argümamantasyon tr
dc.subject Kavram karikatürleri tr
dc.subject Nuclear energy tr
dc.subject Argumentation tr
dc.subject Concept cartoons tr
dc.title Argümantasyona dayalı kavram karikatürü etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin nükleer enerjinin riskleri ve faydaları hakkındaki düşüncelerine etkisi tr
dc.title.alternative Argumentation based on the copcept of 8th grade student activites cartoon of nucleat energy effect of the risks and benefits of opinions about tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster