Bu araştırmanın amacı, argümantasyona dayalı kavram karikatürü
etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin nükleer enerjinin riskleri ve faydaları
hakkındaki düşüncelerine etkisini incelemektir. Araştırma Adıyaman ilindeki bir
ortaokulda öğrenim gören 60 sekizinci sınıf öğrencisiyle yapılmıştır. Araştırmada ön test son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmada deney
(N=30) ve kontrol (N=30) grupları tarafsız olarak belirlenmiştir. Nükleer enerji
konusunun öğretimi kontrol grubunda mevcut programa göre yapılırken deney
grubunda ise bilimsel tartışmaya dayalı olarak hazırlanan kavram karikatürleri
etkinlikleriyle yapılmıştır. Araştırma 6 haftada (12 saatte) tamamlanmıştır. Veri
toplama aracı olarak “Nükleer Enerji Ölçeği (NEÖ)‟‟ kullanılmıştır. Araştırmada
elde edilen veriler, SPSS istatistik program ile değerlendirilmiştir. Araştırma
bulgularından elde edilen sonuca göre bilimsel tartışmaya dayalı olarak hazırlanan
kavram karikatürleri etkinliklerinin kullanıldığı deney grubu öğrencileri ile mevcut
programın uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin nükleer enerji ile ilgili risk ve
fayda düşünceleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.
The aim of this study is to investigate the effects of argumentation-based
concept caricature activities on 8 th grade students' thoughts on the risks and benefits
of nuclear energy.. The study was conducted with 60 eighth grade students in a
secondary school in Adıyaman. The quasi-experimental model with pre-test post-test
control group was used in the study. In the study, experimental (N = 30) and control
(N = 30) groups were determined as neutral. The teaching of nuclear energy was
carried out according to the current program in the control group while in the
experimental group, concept cartoons were prepared based on scientific discussion.
The study was completed in 6 weeks (12 hours). ‟Nuclear Energy Scale (NES) olarak
was used as data collection tool. The data obtained from the study were evaluated
with SPSS statistical program. According to the results obtained from the research
findings, a significant difference was found between the experimental group students
using the concept cartoons activities based on scientific discussion and the control
group students' risk and benefit thoughts related to the nuclear energy.