Adiyaman University Repository

ÖSYS Başarısını Etkileyen Faktörler: Adıyaman İli Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Gürbüz, Ramazan
dc.contributor.author Erdem, Emrullah
dc.contributor.author Temurtaş, Ali
dc.contributor.author Koç, Aygen
dc.date.accessioned 2020-06-23T07:02:32Z
dc.date.available 2020-06-23T07:02:32Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/213
dc.description.abstract Adıyaman’da sanayinin gelişmeye başlaması ve gelişen ulaşım ve iletişim imkânlarıyla beraber genç nüfusun, özellikle 1990’lı yılların başından itibaren daha ileri düzeyde eğitim alma eğiliminde olduğu söylenebilir. Nitekim, Türkiye genelinde ve Adıyaman özelinde Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’ ne başvuran aday sayısı her geçen yıl artmaktadır. Ancak sınava giren aday sayısının artmasıyla birlikte ÖSYS başarısını etkileyen faktörler bir merak konusu olmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, Adıyaman ilinin ÖSYS başarısını etkileyen faktörleri belirlemektir. Çalışma grubunu, Adıyaman ilinde yaşayan, Adıyaman’ın eğitim geçmişini bilen ve bu konuda uzman olduğu düşünülen 10 kişi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu vasıtasıyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin içerik analizi yapılarak, verilerden kodlar ve kodlardan kategoriler oluşturulmuştur. Yapılan analizler sonucunda, ÖSYS başarısını etkileyen faktörlerin; Katsayı Sorunu, Kesintisiz Eğitim, Dershaneler, Öğretmenler, Sınav Sistemi, Sosyo-Ekonomik Yapı, Öğrenci Profili ve Teknolojinin Etkisi olduğu tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract In Adıyaman, as industries have developed and as transportation and communication opportunities have improved, it can be said that young generation tends to receive higher level education, especially from the beginning of 1990s. Thusly, the number of candidates applying to Student Selection and Placement System (SSPS) increases each year in Turkey generally and in Adıyaman particularly. As the number of candidates taking the exam increased, the factors that influence the SSPS achievement have also been a matter of curiosity. The purpose of this study is to determine the factors affecting Student Selection and Placement System (SSPS) achievement of the city of Adıyaman. The participants are 10 individuals who live in Adıyaman, know the educational background of Adıyaman and are experts in their fields. Data were collected by using a semi-structured interview form comprising of open-ended questions. By conducting a content analysis, the researchers created codes from data and categories from codes. After the analyses, the factors affecting the SSPS achievement were determined as Coefficient Problem, Continual Education, Training Centers, Teachers, Exam System, Socio-Economic Structure, Student Profile and The Effect of Technology. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject ÖSYS başarısı tr
dc.subject Adıyaman tr
dc.subject 1993-2012 yılları arası tr
dc.subject sınav sistemleri tr
dc.subject SSPS achievement tr
dc.subject Adıyaman tr
dc.subject between 1993 and 2012 tr
dc.subject exam systems tr
dc.title ÖSYS Başarısını Etkileyen Faktörler: Adıyaman İli Örneği tr
dc.title.alternative The Factors Affecting SSPS Achievement: The Case of Adıyaman tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 34544 tr
dc.contributor.authorID 28442 tr
dc.contributor.authorID 33149 tr
dc.contributor.authorID 38551 tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 71 tr
dc.identifier.issue 1 tr
dc.identifier.startpage 49 tr
dc.identifier.volume 5 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account