Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sınıf öğretmenlerinin matematik kimliklerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldırım, Kenan
dc.date.accessioned 2021-07-28T11:15:35Z
dc.date.available 2021-07-28T11:15:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2131
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik kimliklerinin kendi anlatıları yoluyla incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin matematik kimlikleri beş döneme ayrılarak incelenmiştir. Bu beş dönemle ilgili öğretmenlerin matematik deneyimleri temalara ayrılmış ve kullanılan yorumlayıcı repertuarlar saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin matematik kimliklerini bu beş dönemde etkileyen negatif ve pozitif etkenler ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik kimlikleri anlatılar yoluyla incelendiği için anlatı araştırması kullanılmıştır. Çalışmanın ana örneklemi üç sınıf öğretmeni olarak belirlenmiştir. Bu öğretmenlerle anlatı görüşmeleri yapılmıştır. Anlatı görüşmesi yardımıyla öğretmenlerin matematik ile ilgili hayat hikâyelerini anlatmaları amaçlanmıştır. Verilerin analizinde anlatı analizi ve söylem analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin kimlik deneyimleri ile ilgili anlatı analizlerinden yedi tane tema elde edilmiştir. Yine söylem analizi ile yedi tane yorumlayıcı repertuar elde edilmiştir. Ayrıca anlatı analizi sonucu elde edilen temalar ve söylem analizi sonucu elde edilen yorumlayıcı repertuarlar saptanırken öğretmenlerin matematik kimliklerine olumlu veya olumsuz etki eden bazı faktörler de saptanmıştır. Bu faktörlerden en önemlilerinin öğretmenlerin kendilerinin ve öğrencilik dönemlerindeki öğretmenlerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin matematik kimlikleri ile ilgili bazı karşılaştırmalar yapılmış ve son olarak her öğretmenin matematik kimliği genel olarak özetlenmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the mathematics identities of primary school teachers through their own narratives. For this purpose, mathematics identities of teachers were divided into five periods. The mathematical experiences of the teachers about these five periods were divided into themes and interpretative repertoires were identified. In addition, negative and positive factors affecting teachers' mathematical identities in these five periods were tried to be revealed. In the research, narrative research was used because the mathematics identities of the primary school teachers were examined through narratives. The main sample of the study was determined as three primary school teachers. Narrative interviews were conducted with these teachers. With the help of narrative interview, it was aimed that teachers told their life stories about mathematics. In the analysis of data, narrative analysis and discourse analysis were used. As a result; seven themes were obtained from the narrative analysis of our teachers' identity experiences. Again, seven interpretative repertoires were obtained through discourse analysis. In addition, while identifying the themes obtained from the narrative analysis and the interpretive repertoires obtained from the discourse analysis, some factors that positively or negatively affected the mathematical identities of our teachers were determined. It was determined that the most important of these factors were the teachers themselves and their own teachers. In addition, some comparisons of teachers' mathematical identities were made, and finally, the mathematical identity of each teacher was summarized in general. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Sınıf öğretmeni tr
dc.subject Kimlik tr
dc.subject Matematik kimliği tr
dc.subject Öğretmen matematik kimliği tr
dc.subject Anlatı analizi tr
dc.subject Primary school teacher tr
dc.subject Identity tr
dc.subject Mathematical identity tr
dc.subject Teacher's mathematical identity tr
dc.subject Narrative analysis tr
dc.title Sınıf öğretmenlerinin matematik kimliklerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of mathematics identity of primary school teachers tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster