Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik kimliklerinin kendi 
anlatıları yoluyla incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlerin matematik 
kimlikleri beş döneme ayrılarak incelenmiştir. Bu beş dönemle ilgili öğretmenlerin 
matematik deneyimleri temalara ayrılmış ve kullanılan yorumlayıcı repertuarlar 
saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin matematik kimliklerini bu beş dönemde etkileyen
negatif ve pozitif etkenler ortaya konmaya çalışılmıştır.
Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin matematik kimlikleri anlatılar yoluyla 
incelendiği için anlatı araştırması kullanılmıştır. Çalışmanın ana örneklemi üç sınıf 
öğretmeni olarak belirlenmiştir. Bu öğretmenlerle anlatı görüşmeleri yapılmıştır.
Anlatı görüşmesi yardımıyla öğretmenlerin matematik ile ilgili hayat hikâyelerini 
anlatmaları amaçlanmıştır. Verilerin analizinde anlatı analizi ve söylem analizi 
kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin kimlik deneyimleri ile ilgili anlatı 
analizlerinden yedi tane tema elde edilmiştir. Yine söylem analizi ile yedi tane 
yorumlayıcı repertuar elde edilmiştir. Ayrıca anlatı analizi sonucu elde edilen temalar 
ve söylem analizi sonucu elde edilen yorumlayıcı repertuarlar saptanırken 
öğretmenlerin matematik kimliklerine olumlu veya olumsuz etki eden bazı faktörler
de saptanmıştır. Bu faktörlerden en önemlilerinin öğretmenlerin kendilerinin ve 
öğrencilik dönemlerindeki öğretmenlerinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca 
öğretmenlerin matematik kimlikleri ile ilgili bazı karşılaştırmalar yapılmış ve son 
olarak her öğretmenin matematik kimliği genel olarak özetlenmiştir.
 
The aim of this study is to examine the mathematics identities of primary 
school teachers through their own narratives. For this purpose, mathematics identities 
of teachers were divided into five periods. The mathematical experiences of the 
teachers about these five periods were divided into themes and interpretative 
repertoires were identified. In addition, negative and positive factors affecting 
teachers' mathematical identities in these five periods were tried to be revealed.
In the research, narrative research was used because the mathematics 
identities of the primary school teachers were examined through narratives. The main 
sample of the study was determined as three primary school teachers. Narrative 
interviews were conducted with these teachers. With the help of narrative interview, 
it was aimed that teachers told their life stories about mathematics. In the analysis of 
data, narrative analysis and discourse analysis were used. As a result; seven themes 
were obtained from the narrative analysis of our teachers' identity experiences. 
Again, seven interpretative repertoires were obtained through discourse analysis. In 
addition, while identifying the themes obtained from the narrative analysis and the 
interpretive repertoires obtained from the discourse analysis, some factors that 
positively or negatively affected the mathematical identities of our teachers were 
determined. It was determined that the most important of these factors were the 
teachers themselves and their own teachers. In addition, some comparisons of 
teachers' mathematical identities were made, and finally, the mathematical identity of 
each teacher was summarized in general.