dc.contributor.author |
Gün, Zühal |
|
dc.contributor.author |
Çavuş Erdem, Zeynep |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-23T06:51:48Z |
|
dc.date.available |
2020-06-23T06:51:48Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/212 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörleri tespit etmek ve çoklu uyum analiziyle faktörlerin etki düzeyini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu iki farklı ilde öğrenim gören 460 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere bir takım özelliklerini ölçmeyeyönelik araştırmacılar tarafından hazırlanan “Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler” anketi uygulanmış ve elde edilen veriler TEOG sınav sonuçlarıyla, çoklu uyum analizi yöntemi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Bir paket programı yardımıyla yapılan analizler sonucunda öğrenci başarılarında babanın durumu, dershaneye gitme, kültürel farklılık (etnik köken) ve derse ve öğretmenlere yönelik tutumun etkili olduğu tespit edilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
This study aims to identify the factors affectıng students’ the mathematıcs success and determine the effect level of the factors via multiple correspondence analysis. The study group is consisted of 460 8th grade students from 2 different cities. The students have taken the survey “Factors Affecting Mathematics Success”, developed by the researchers to identify the descriptive characteristics of the students and the maintained data have been compared with the TEOG results of the students via multiple correspondence analysis. The results of the analyses operated by SPSS15.0 package software has shown that the students’ success levels have been affected by their fathers’ academic background, status of educational support, cultural differences (ethnical roots) and attitudes towards the course and the teachers. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Matematik eğitimi |
tr |
dc.subject |
Matematik başarısı |
tr |
dc.subject |
Çoklu uyum analizi |
tr |
dc.subject |
TEOG |
tr |
dc.subject |
Ortak sınavlar |
tr |
dc.subject |
Mathematics education |
tr |
dc.subject |
Mathematics success |
tr |
dc.subject |
Multiple correspondence analysis |
tr |
dc.subject |
TEOG |
tr |
dc.subject |
Common exams |
tr |
dc.title |
Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
Assessing the factors affecting the mathematics success via correspondence analysis method |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.department |
Milli Eğitim Bakanlığı, Yurtbaşı Ortaokulu, Elazığ |
tr |
dc.contributor.department |
Milli Eğitim Bakanlığı, Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu, Adıyaman |
tr |
dc.identifier.endpage |
118 |
tr |
dc.identifier.issue |
2 |
tr |
dc.identifier.startpage |
98 |
tr |
dc.identifier.volume |
4 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |