Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gün, Zühal
dc.contributor.author Çavuş Erdem, Zeynep
dc.date.accessioned 2020-06-23T06:51:48Z
dc.date.available 2020-06-23T06:51:48Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/212
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin matematik başarısını etkileyen faktörleri tespit etmek ve çoklu uyum analiziyle faktörlerin etki düzeyini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu iki farklı ilde öğrenim gören 460 8.sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilere bir takım özelliklerini ölçmeyeyönelik araştırmacılar tarafından hazırlanan “Matematik Başarısını Etkileyen Faktörler” anketi uygulanmış ve elde edilen veriler TEOG sınav sonuçlarıyla, çoklu uyum analizi yöntemi kullanılarak karşılaştırılmıştır. Bir paket programı yardımıyla yapılan analizler sonucunda öğrenci başarılarında babanın durumu, dershaneye gitme, kültürel farklılık (etnik köken) ve derse ve öğretmenlere yönelik tutumun etkili olduğu tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract This study aims to identify the factors affectıng students’ the mathematıcs success and determine the effect level of the factors via multiple correspondence analysis. The study group is consisted of 460 8th grade students from 2 different cities. The students have taken the survey “Factors Affecting Mathematics Success”, developed by the researchers to identify the descriptive characteristics of the students and the maintained data have been compared with the TEOG results of the students via multiple correspondence analysis. The results of the analyses operated by SPSS15.0 package software has shown that the students’ success levels have been affected by their fathers’ academic background, status of educational support, cultural differences (ethnical roots) and attitudes towards the course and the teachers. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematik eğitimi tr
dc.subject Matematik başarısı tr
dc.subject Çoklu uyum analizi tr
dc.subject TEOG tr
dc.subject Ortak sınavlar tr
dc.subject Mathematics education tr
dc.subject Mathematics success tr
dc.subject Multiple correspondence analysis tr
dc.subject TEOG tr
dc.subject Common exams tr
dc.title Uyum analizi yöntemiyle matematik başarısını etkileyen faktörlerin incelenmesi tr
dc.title.alternative Assessing the factors affecting the mathematics success via correspondence analysis method tr
dc.type Article tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Yurtbaşı Ortaokulu, Elazığ tr
dc.contributor.department Milli Eğitim Bakanlığı, Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu, Adıyaman tr
dc.identifier.endpage 118 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 98 tr
dc.identifier.volume 4 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster