Bu araştırmada, alan ölçme konusunun kazanımlarına uygun olarak 
hazırlanan matematiksel modelleme etkinliklerinin, öğrencilerin konuya ilişkin 
öğrenmelerine ve matematiksel modelleme becerilerine etkisinin belirlenmesi 
amaçlanmıştır. Durum çalışması olan araştırma, yedinci sınıfta öğrenim gören ve 
alan ölçme konusundaki öğrenmelerinin yetersiz düzeyde olduğu belirlenen 6 
öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere 8 adet matematiksel modelleme etkinliği 
uygulanmış ve uygulama sürecindeki gelişimleri, bireysel görüşmeler, video ve ses 
kayıtları, öğrenci çözüm raporları, araştırmacı notları ve diğer yazılı dokümanlar 
aracılığıyla incelenmiştir. Nitel yöntemlerin kullanıldığı araştırmanın veri analizi iki 
aşamada gerçekleşmiştir. Verilerin gömülü teorinin kodlama yöntemiyle analiz 
edilmesi ve rubrik geliştirme birinci aşamayı, rubriklerle verilerin yeniden analiz 
edilmesi ise ikinci aşamayı oluşturmuştur. Araştırmada, matematiksel modelleme 
etkinliklerinin uygulama biçimine bağlı olarak öğrencilerin öğrenmelerini önemli 
ölçüde desteklediği ve bunun bireysel keşif, akran iş birliği, akran veya öğretmen 
rehberliği yoluyla gerçekleştiği, etkinliklerin modelleme becerisine de katkı sağladığı 
sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin süreç içerisinde konuya ilişkin kavramları, 
kavramlar arası ilişkileri matematiksel olarak açıklayabildiği, söz konusu gelişmede 
alanı ölçülecek bölgenin birim kare ile kaplanarak alan bağıntısıyla 
ilişkilendirilmesinin kritik rol oynadığı belirlenmiştir. Sonuçlar, öğretim programında 
matematiksel modelleme uygulamalarına yer verilmesinin, uygulamada dikkat 
edilecek hususların önemini gösterir niteliktedir.
 
In this research, it is aimed to investigate students’ knowledge of area concept 
and their area measurement skills by using mathematical modeling activities that 
were prepared specifically to focus the subject of area measurement and to determine 
students’ modeling skills during implementing those activities. This study was 
designed as a case study and conducted with six 7th grade students who had 
inadequate knowledge of area and measurement. Eight mathematical modeling 
activities were implemented during the study and students’ engagement in those 
activities were examined through individual interviews, video and audio recordings, 
artifacts on their solutions, researcher notes, and other written documents. The data 
were analyzed in two main stages based on qualitative research methods. The first 
stage involved coding the data by using grounding theory coding strategies to 
develop a rubric, and the second stage constituted re-coding the data based on the 
developed rubric. The results showed that the mathematical modeling activities not 
only significantly support students’ conceptual understanding, but also contribute to 
their modeling skills. These improvements were mainly based on the nature of 
mathematical modeling activities that support students’ individual discovery, peer collaboration, and peer/or teacher guidance. The students developed important skills 
during the engagement in the mathematical modeling activities such as the ability to 
recognize related concepts, to explain the mathematical relation between the 
concepts, and to associate the area concepts with unit squares. The results of this 
study conclude that the importance of mathematical modeling activities in the 
curricula is crucial for implementing those kinds of activities in classroom practices.