Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Dokuzuncu sınıf “biyolojik çeşitlilik ve korunması” konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kara Ekemen, Duygu
dc.contributor.author Atik, Ali Derya
dc.contributor.author Erkoç, Figen
dc.date.accessioned 2020-06-23T06:35:35Z
dc.date.available 2020-06-23T06:35:35Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.issn 2149-2727
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/211
dc.description.abstract Öğrencilerin pasif olduğu klasik öğretim yöntem ve teknikleri yerine, aktif oldukları, araştırmaya dayalı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan yeni yöntemlerin uygulanması etkili ve kalıcı öğrenme açısından önemlidir. İstasyon tekniği de öğrencilerin öğrenme ve öğretme sürecinde aktif oldukları, araştırarak ve etkili bir şekilde bu sürece dâhil oldukları çalışmaları içerir. Bu çalışma, 2015/2016 Eğitim-Öğretim yılı, bahar döneminde Ankara’nın Şereflikoçhisar ilçesinde Tuz Gölü Anadolu Lisesi’nin 9. sınıf öğrencileri (N = 31) ile yürütülmüştür. Dokuzuncu sınıf öğretim programında yer alan “Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması” konusunun öğretilmesinde istasyon tekniği altı ders saatinde farklı etkinlikler düzenlenerek uygulanmıştır. Biyolojik çeşitlilik konusu dönem sonuna geldiği ve üzerinde yeterince durulmadığı ancak bir o kadar da önemli olduğu için tercih edilmiştir. Bu çalışmanın amacı, biyolojik çeşitlilik konularının öğretilmesinde kullanılan istasyon tekniğinden öğrencilerin ne derece memnun olduklarını belirlemeye çalışılmaktır. Bu amaçla araştırıcılar tarafından geliştirilen İstasyon Tekniği Memnuniyet Ölçeği (İTMÖ) uygulanmıştır. Uygulama neticesinde öğrencilerin istasyon tekniğinden genel olarak memnun oldukları, istasyonlarda çalışmayı eğlenceli buldukları, kendilerini rahat hissettikleri bunun yanında tekniği yorucu buldukları belirlenmiştir. İstasyon tekniği öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılımını sağladığı, onların motivasyonlarını arttırdığı ve grup çalışmasını özendirdiği için farklı ders ve konularda da uygulanabilir. tr
dc.description.abstract Replacement of instruction-based and passive student methods and techniques with new educational approach facilitating students active participation is important to ensure effective, long-lasting learning. Stations technique contends work where students are active in the learning and teaching process and participate by exploring and effectively involve in the process. This study was carried out during the 2015/2016 spring term academic year in Şereflikoçhisar province of Ankara, in Tuz Gölü Anatolian High School, 9th grade students (N = 31). Teaching “Biological Diversity and its Protection” topic in the 9th grade curriculum was delivered using stations technique during six instruction hours. Biological diversity topic was chosen since it is taught during the last period of the semester and it is very important. The objective of this study is to determine students’ level of satisfaction and pleasure from the stations techniques used to teach biological diversity topics. To this aim, Stations Technique Satisfaction Instrument (İMTÖ) was developed by researchers and applied. Our results showed that the students were satisfied with the stations technique, enjoyed working at the stations, felt comfortable; however it was somewhat tiring. The stations technique provided active participation of the students to the process, improved their motivation and encouraged group work, therefore it can be applied to other topics and courses. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject İstasyon tekniği tr
dc.subject Öğrenme istasyonları tr
dc.subject Biyolojik çeşitlilik tr
dc.subject Ortaöğretim tr
dc.subject Station technique tr
dc.subject Learning stations tr
dc.subject Biodiversity tr
dc.subject Secondary education tr
dc.title Dokuzuncu sınıf “biyolojik çeşitlilik ve korunması” konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti tr
dc.title.alternative Teaching ninth grade “biological diversity and protection” topic using stations technique and satisfaction of the students from the Iiplementation tr
dc.type Article tr
dc.contributor.authorID 291303 tr
dc.contributor.department MEB, Şereflikoçhisar Tuz Gölü Anadolu Lisesi, Ankara tr
dc.contributor.department MEB, Genç Osman Anadolu Lisesi, Ankara tr
dc.contributor.department Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.identifier.endpage 339 tr
dc.identifier.issue 2 tr
dc.identifier.startpage 318 tr
dc.identifier.volume 7 tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster