dc.contributor.author |
Kara Ekemen, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Atik, Ali Derya |
|
dc.contributor.author |
Erkoç, Figen |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-23T06:35:35Z |
|
dc.date.available |
2020-06-23T06:35:35Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.issn |
2149-2727 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/211 |
|
dc.description.abstract |
Öğrencilerin pasif olduğu klasik öğretim yöntem ve teknikleri yerine, aktif oldukları, araştırmaya dayalı ve kalıcı öğrenmeyi sağlayan yeni yöntemlerin uygulanması etkili ve kalıcı öğrenme açısından önemlidir. İstasyon tekniği de öğrencilerin öğrenme ve öğretme sürecinde aktif oldukları, araştırarak ve etkili bir şekilde bu sürece dâhil oldukları çalışmaları içerir. Bu çalışma, 2015/2016 Eğitim-Öğretim yılı, bahar döneminde Ankara’nın Şereflikoçhisar ilçesinde Tuz Gölü Anadolu Lisesi’nin 9. sınıf öğrencileri (N = 31) ile yürütülmüştür. Dokuzuncu sınıf öğretim programında yer alan “Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması” konusunun öğretilmesinde istasyon tekniği altı ders saatinde farklı etkinlikler düzenlenerek uygulanmıştır. Biyolojik çeşitlilik konusu dönem sonuna geldiği ve üzerinde yeterince durulmadığı ancak bir o kadar da önemli olduğu için tercih edilmiştir. Bu çalışmanın amacı, biyolojik çeşitlilik konularının öğretilmesinde kullanılan istasyon tekniğinden öğrencilerin ne derece memnun olduklarını belirlemeye çalışılmaktır. Bu amaçla araştırıcılar tarafından geliştirilen İstasyon Tekniği Memnuniyet Ölçeği (İTMÖ) uygulanmıştır. Uygulama neticesinde öğrencilerin istasyon tekniğinden genel olarak memnun oldukları, istasyonlarda çalışmayı eğlenceli buldukları, kendilerini rahat hissettikleri bunun yanında tekniği yorucu buldukları belirlenmiştir. İstasyon tekniği öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılımını sağladığı, onların motivasyonlarını arttırdığı ve grup çalışmasını özendirdiği için farklı ders ve konularda da uygulanabilir. |
tr |
dc.description.abstract |
Replacement of instruction-based and passive student methods and techniques with new educational approach facilitating students active participation is important to ensure effective, long-lasting learning. Stations technique contends work where students are active in the learning and teaching process and participate by exploring and effectively involve in the process. This study was carried out during the 2015/2016 spring term academic year in Şereflikoçhisar province of Ankara, in Tuz Gölü Anatolian High School, 9th grade students (N = 31). Teaching “Biological Diversity and its Protection” topic in the 9th grade curriculum was delivered using stations technique during six instruction hours. Biological diversity topic was chosen since it is taught during the last period of the semester and it is very important. The objective of this study is to determine students’ level of satisfaction and pleasure from the stations techniques used to teach biological diversity topics. To this aim, Stations Technique Satisfaction Instrument (İMTÖ) was developed by researchers and applied. Our results showed that the students were satisfied with the stations technique, enjoyed working at the stations, felt comfortable; however it was somewhat tiring. The stations technique provided active participation of the students to the process, improved their motivation and encouraged group work, therefore it can be applied to other topics and courses. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
İstasyon tekniği |
tr |
dc.subject |
Öğrenme istasyonları |
tr |
dc.subject |
Biyolojik çeşitlilik |
tr |
dc.subject |
Ortaöğretim |
tr |
dc.subject |
Station technique |
tr |
dc.subject |
Learning stations |
tr |
dc.subject |
Biodiversity |
tr |
dc.subject |
Secondary education |
tr |
dc.title |
Dokuzuncu sınıf “biyolojik çeşitlilik ve korunması” konusunun istasyon tekniği kullanılarak öğretilmesi ve öğrencilerin uygulamadan memnuniyeti |
tr |
dc.title.alternative |
Teaching ninth grade “biological diversity and protection” topic using stations technique and satisfaction of the students from the Iiplementation |
tr |
dc.type |
Article |
tr |
dc.contributor.authorID |
291303 |
tr |
dc.contributor.department |
MEB, Şereflikoçhisar Tuz Gölü Anadolu Lisesi, Ankara |
tr |
dc.contributor.department |
MEB, Genç Osman Anadolu Lisesi, Ankara |
tr |
dc.contributor.department |
Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.identifier.endpage |
339 |
tr |
dc.identifier.issue |
2 |
tr |
dc.identifier.startpage |
318 |
tr |
dc.identifier.volume |
7 |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr |