Adiyaman University Repository

Süreç odaklı rehberli sorgulayıcı öğrenme yöntemine dahil edilen bilimin doğası etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal değişimlerine ve bilimsel muhakeme becerilerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Gülmez Güngörmez, Hatice
dc.date.accessioned 2021-07-24T09:03:36Z
dc.date.available 2021-07-24T09:03:36Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2118
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Süreç odaklı rehberli sorgulayıcı öğrenme yöntemine dahil edilen bilimin doğası etkinliklerinin öğrencilerin kavramsal değişimlerine ve bilimsel muhakeme becerilerine etkisini belirlemektir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ilinde bir devlet ortaokulunun 7. Sınıfında öğrenim gören 30‘u deney, 30‘u kontrol grubu olmak üzere 60 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında ―Akademik Başarı Testi (ABT)‖, ―Bilimsel Muhakeme Testi (BMT)‖, çalışma yaprakları, öğrenci görüşme formu ve öğrenci günlük formu kullanılmıştır. ABT ve BMT‘ye verilen cevaplar fark testleri kullanılarak; öğrenci görüşme formu ve öğrenci günlüklerine verilen yanıtlar içerik analizi ile çalışma yaprakları ise betimsel istatistiksel yöntemle analiz edilmiştir. Elde göre edilen sonuçlara göre, tasarlanan öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel muhakeme becerilerine olumlu yönde katkı sağladığı, kavramsal değişimi gerçekleştirdiği, öğrencilerin iletişim becerilerini, düşünme becerilerini, Fen Bilimleri dersine ilişkin tutumlarını, öğretmene karşı tutumlarını ve derse katılımlarını arttırdığı belirlenmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the effect of Nature of Science activities, that are included in progress oriented guided inquiry learning, on students‘ concenptual changes and scientific reasoning skills. This research is a quasi experimental study and also in this research pre test last test control group experimental study was used. The study group of this research consists of sixty students who study at a state school in Adıyaman, thirty of them were experiment group, the other thirty of them were control group. While gathering the data, academic success test, scientific reasoning test, worksheets, student interview forms and student diary forms were used. The answers to academic success test and scientific reasoning test were analysed by using difference tests, the answers to student interview forms and student diary forms were analysed with descriptive statistical method. Also, it is determined that designed learning environment positively contributes to students' academic success, scientific reasoning skills, conceptual change, communicative skills, thinking skills, attitudes toward science course and teacher and participation in the course. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Süreç odaklı rehberli sorgulayıcı öğrenme (SORSÖ) tr
dc.subject Bilimin doğası tr
dc.subject Kavramsal değişim tr
dc.subject Bilimsel muhakeme becerisi tr
dc.subject Process oriented guided ınquiry learning (POGIL) tr
dc.subject Nature of science tr
dc.subject Conceptual change tr
dc.subject Scientific reasoning skills tr
dc.title Süreç odaklı rehberli sorgulayıcı öğrenme yöntemine dahil edilen bilimin doğası etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal değişimlerine ve bilimsel muhakeme becerilerine etkisi tr
dc.title.alternative The effect of nature of science activities embedded in process oriented guided inquiry learning method on seventh grade students‟ conceptual changes and their scientific reasoning skills tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context