Eskiyen yollardan bakım-onarım ve yenileme çalışmaları esnasında kazınan bozulmuş asfalt kaplamaların yeniden kullanılması, doğal malzeme ihtiyacının azalmasına ve doğal agrega kaynakları ile çevrenin korunmasına katkı sağlar. Bu çalışma asfalt yolların yenilenmesi sonucunda ortaya çıkan atık malzemelerin geri dönüştürülerek saha betonlarında kullanılması ve böylece doğal agrega kullanımının azaltılmasına katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu tez çalışmasında, kazınmış asfalt malzemelerin betonda iri agrega yerine ikame edilebilirliği araştırılmış ve değişen oranlarda kazınmış asfalt malzeme ikamesi ile elde edilen saha betonlarının farklı sıcaklık etkisi altındaki davranışları belirlenmeye çalışılmıştır. Deneylerde kullanılan kazınmış asfalt malzeme 4–22.4 mm boyutlarında olup, iri agrega yerine %5, 10, 20 ve 30 oranlarında ikame edilmiştir. Beton karışımı için CEM II 42.5 R Portland çimentosu kullanılmış ve çimento dozajı olarak 350 kg/m3 alınmıştır. Ġri agrega yerine %5, 10, 20 ve 30 oranlarında kazınmış asfalt malzeme ikame edilerek üretilen beton numuneleri üzerinde hasarlı ve hasarsız deneyler yapılmıştır. Taze betonda çökme, birim hacim ağırlık değerleri hesaplanırken, sertleşmiş ve farklı sıcaklıklarda etüvde bekletilmiş numunelerde birim hacim ağırlık, ultrases geçiş hızı, basınç dayanımı, eğilme dayanımı bulunarak, elastisite modülü değerleri hesaplanmıştır.
Reusing damaged asphalt pavement that is removed during maintenance repair and renewal of deteriorated roadways helps to reduce the need for natural
materials and to preserve natural aggregate resources and the environment. This
study aims to promote recycling and using of scraped paving materials gained during
renewal of asphalt roadways in field concrete and thus contribute to cut down natural
aggregate usage. In this dissertation, substitutability of scraped asphalt materials for
coarse aggregate in concrete is studied and the behaviors of field concretes
substituted with various proportions of scraped asphalt materials under different
temperature conditions are investigated. The size of scraped asphalt materials used in
experiments was 4–22.4 mm and they were substituted for coarse aggregate in 5%,
10%, 20% and 30% proportions. CEM II 42.5 R Portland cement was used for
concrete mix and cement dosage was 350 kg/m3
. Experiments were carried out on
concrete samples substituted with scraped asphalt materials in rates of 5%, 10%,
20% and 30% for coarse aggregate under both damaged and undamaged conditions.
For fresh concrete, slump values and weight per unit of volume were calculated; for
samples that were hardened and oven-dried at various temperatures, weight per unit
of volume, ultrasonic pulse velocity, pressure strength and bending strength values
were calculated and finally values of modulus of elasticity were found for both.