Adiyaman University Repository

Basit ve ucuz malzemelerle yapılan fen etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını günlük hayata transferine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Yıldırım, Nazlı
dc.date.accessioned 2021-07-24T09:02:52Z
dc.date.available 2021-07-24T09:02:52Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2108
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, basit ucuz malzemelerle yapılan fen etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını günlük hayata transferlerine olan etkisinin incelenmesidir. Yarı deneysel modellerden biri olan ön-test son-test kontrol gruplu desen üzerinden yürütülen bu çalışma Şanlıurfa ilinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören beşinci sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ön-test olarak, MEB tarafından yayımlanmış olan kazanım kavrama testleri kullanılmıştır. "Işık ve Ses" ünitesi deney grubunda basit ucuz malzemelerle yapılan fen etkinlikleriyle, kontrol grubunda ise MEB ders aletleri yapım merkezi tarafından okula gönderilen fabrikasyon malzemelerle işlenmiştir. Çalışma beş hafta sürmüş olup uygulamalar boyunca öğrenciler sürece ilişkin duygu ve düşüncelerini ifade ettikleri fen günlükleri tutmuştur. Çalışma sonunda basit ucuz malzemelerle yapılan fen dersleri ve etkinlikleri ile fabrikasyon malzemelerle işlenen fen derslerindeki akademik başarıları yönünden anlamlı düzeyde bir farklılık bulunmamıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this study was to explore the effect of the science activities conducted by hand-made materials on the transfer of science conceptions. The study utilised the pretest-posttest control group design. The sample was comprised of sixty 5th grade students from a state school in the province of Şanlıurfa. In the study, comprehension tests released by MEB were used as data collection tool. The unit of “Light and Sound” in the science curriculum was taught with the activities including hand-made materials in the intervention group while fabrication materials used in the control group. The activities in the intervention lasted for five weeks. During this process, students were also asked to fill periodically in diaries to reveal their emotions. According to the results, no significant difference was seen between the intervention and the control group in terms of academic achievement. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fen bilgisi eğitimi tr
dc.subject Basit malzemeler tr
dc.subject Günlük yaşam tr
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr
dc.subject Science education tr
dc.subject Simple materials tr
dc.subject Daily lifes tr
dc.subject Secondary school students tr
dc.title Basit ve ucuz malzemelerle yapılan fen etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin fen kavramlarını günlük hayata transferine etkisi tr
dc.title.alternative The effect of teaching method with simple materials on secondary school students’ transfer of scientific concepts into their daily lives tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context