Adiyaman University Repository

Fen kavramları ile ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine ve akademik başarılarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Köprübaşı, Mehmet
dc.date.accessioned 2021-07-24T09:02:50Z
dc.date.available 2021-07-24T09:02:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2107
dc.description.abstract Fen eğitiminin birinci amacı, bütün öğrencilerin fen okuryazarı olarak yetişmesini sağlamaktır. Bilimsel okuryazar olabilmek için öğrencilerin fen kavramlarını, bilimin süreçlerini ve bilimsel araştırma ile doğasını anlaması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; fen bilimleri kavramları ile ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım etkinlikleri ile yapılan dersler ile Milli Eğitim Bakanlığının hazırladığı müfredata göre yapılan derslerin öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarına ve akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Bu çalışma yarı deneysel olup gruplar 36 kişiliktir. Bu çalışma için bilimin doğasının temaları ve Milli Eğitim Bakanlığının fen müfredatındaki “maddenin yapısı ve özellikleri” ünitesi kazanımları ilişkilendirilerek doğrudan yansıtıcı etkinlikler hazırlanmıştır. Deney grubunda bu etkinlikler ile ders işlenirken kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı Fen Bilimleri Programının önerdiği şekilde işlenmiştir. Çalışma 2015– 2016 eğitim öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bir ortaokulda on hafta süresince devam etmiştir. Bilimin doğası verileri [1])’ın geliştirdiği “İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği”, ile Akademik başarı verileri ise [2] tarafından geliştirilen “Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesi başarı testi” ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, deney grubuna uygulanan etkinliklerle işlenen derslerin öğrencinin bilimin doğası düşüncelerini ve akademik başarılarını kontrol grubu öğrencilerinin işlediği derslere göre daha çok geliştirdiği görülmüştür. tr
dc.description.abstract The aim purpose of science education is to construct a scientifically literate society by breeding competent individuals. Students are required to understand basic conceptions embedded in science content, science process and develop informed views of nature of science. The aim of the present study was to examine the effect of explicit-reflective nature of science instruction on secondary school students’ understandings and academic achievement. The sample was comprised of totally seventy two students equally distributed into experimental group and control group. Students in the experimental group were exposed to some activities appropriate for explicit-reflective approach in the context of matter and its properties. These activities were implemented into experimental group, Students in the control group were instructed as usual with the activities offered by science teaching program. This study was applied during ten weeks in a state secondary school located in the city of Sanlıurfa. Data were collected by using the scale developed by [1] and academic achievement test released by the test of context of matter and its properties that developed by [2]. The findings obtained in the study shows that, with reference to the classes of the control group student, the lessons learned with the activities applied to the experimental group have developed by NOS of the consciousness of the students more and it was seen that they have introduced the NOS to students more. Likewise, experiment group activities with regard to the control group courses, have been found to be more beneficial in the academic avhievement of the students. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fen eğitimi tr
dc.subject Bilimin doğası tr
dc.subject Doğrudan-yansıtıcı yaklaşım tr
dc.subject Science education tr
dc.subject Nature of science tr
dc.subject Explicit-reflective approach tr
dc.title Fen kavramları ile ilişkilendirilmiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine ve akademik başarılarına etkisi tr
dc.title.alternative Examining the effect of explicit-reflective nature of science instruction on secondary school students’ understandings and academic achievement tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context