dc.contributor.author |
Olam Gezer, Zeliha |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-13T06:48:13Z |
|
dc.date.available |
2021-07-13T06:48:13Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2053 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada, komşumuz olan Suriye’deki iç savaştan kaçıp ülkemize sığınmış olan Suriyeli sekizinci sınıf öğrencilerin, Sosyal Bilgiler Dersinde öğrendikleri varsayılan bazı demokrasi kavramlarına ilişkin algıları incelenmiştir.
Yöntem olarak nitel çalışma yöntemi ve olgu bilimsel desen kullanılarak, hazırlanan Yarı Yapılandırılmış Mülakat Formu ile çalışma yapılmıştır. Deney grubu olarak Adıyaman’daki Suriyelilerin konakladığı, Geçici Barınma Merkezinde bulunan Çadırkent Okulundan beş kız, beş erkek öğrenci seçilmiş; kontrol grubu olarak ise Adıyaman Merkez ilçenin, sosyo ekonomik düzeyi farklı beş okulundan beş kız ve beş erkek öğrenci seçilerek, toplam yirmi öğrenciyle çalışma yapılmıştır. Yarı Yapılandırılmış Mülakat Formu ile deney grubu ve kontrol grubundan toplanan veriler, sürekli karşılaştırma yapılarak çözümlenmiştir.
Öncelikle konu ile ilgili olması açısından, mültecilik ve sığınmacılık konusu ile ilgili literatür taraması yapılmış; ardından demokrasi konusu irdelenerek, bu çalışma yapılmıştır. Yapılan literatür taramasında, dünyada ve Türkiye’deki mülteci veya sığınmacıların genel durumu ve karşılaştıkları problemler incelenmiştir. Demokrasi konusu ile de demokrasi, demokrasi çeşitleri, dünyada, Türkiye ve Suriye’de demokrasiyle ilgili ön çalışma yapılmış, daha sonra demokrasi eğitim ilişkisi ve eğitim programlarında demokrasi konusu incelenmiştir. Demokrasi ile ilgili çalışılacak kavramlar belirlenmiş ve uzman görüşü de alınıp, Yarı Yapılandırılmış Mülakat Formu hazırlanarak, seçilen deney ve kontrol grubuyla çalışma yapılmıştır.
Çalışmanın sonucunda, Suriyeli öğrencilerin kavramlara, Türk öğrenciler kadar hakim olmadıkları, genel olarak kavramları literatürden uzak bir dil kullanarak, duygusal cevaplar verdikleri görülmüştür. Bu bağlamda, gerek okul ve okul dışı faaliyetler, gerekse de Sosyal Bilgiler Ders ve çalışma kitaplarında kavram öğretimi ile ilgili daha fazla etkinliklere yer verilmesi gerektiği ifade edilmiştir. Kavram öğretiminde materyal kullanımını önemine değinilerek, Suriyeli öğrencilerin sosyal bilgiler derslerinde geçen demokrasiye yönelik kazanımların, istenilen düzeye ulaşmamış olmasının nedenlerinin tespitine yönelik, akademik çalışmalar teşvik edilmesi önerilmiştir. |
tr |
dc.description.abstract |
In this study, our neighbor which is the civil war in Syria and run away from the Syrian sigin students to our country which the grade eighth, the perceptions of some concepts of democracy which they assumed to be learned in Social Studies Course were examined. Qualitative study method and case prepared using scientific pattern a semi-structured interview form was conducted. As a experimental group, the Syrians in Adıyaman, five girls, five male students from Cadırkent School in Temporary Accommodation Center; as a control group Adiyaman Central District, five girls and five boys from five different socio economic schools, a total of twenty students were studied. Data collected from the experimental group and the control group with the Semi-Structured Interview Form, it was analyzed by continuous comparison. First of all in terms of being related to the subject, literature review on the subject of refugee and asylum-seekers; then, to examine the subject of democracy, this work has been done. In the literature review, general situation of refugee or asylum in Turkey and the world and the problems encountered were examined. With the subject of democracy, types of democracy, in the world, preliminary studies on democracy in Turkey and Syria, then the relationship between democracy education and democracy in education programs was examined. Concepts related to democracy are determined and expert opinion is taken, Preparing a Semi-Structured Interview Form, the study was conducted with the selected experimental and control groups.
As a result of the study, Syrian students are not as dominant as Turkish students, using a language far from the literature in general terms, they gave emotional answers. In this context, school and after-school activities, Social Studies It is stated that more activities about concept teaching should be included in the lectures and workbooks. The importance of using materials in concept teaching, demonstrations of democracy in the social studies courses of Syrian students, to determine the reasons for not reaching the desired level, it has been proposed toto promote academic studies. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.subject |
Mülteci/sığınmacı |
tr |
dc.subject |
Eğitim programı |
tr |
dc.subject |
Demokrasi |
tr |
dc.subject |
Kavram |
tr |
dc.subject |
Suriye |
tr |
dc.subject |
Refugees / asylum seekers |
tr |
dc.subject |
Educational program |
tr |
dc.subject |
Democracy |
tr |
dc.subject |
Concept |
tr |
dc.subject |
Syria |
tr |
dc.title |
Suriyeli sığınmacı sekizinci sınıf öğrencilerin demokrasiye yönelik bazı temel kavramlara ilişkin algılarının incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
An examination of the perception of grade eight Syrian refugee students about same basic concept related to democracy |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |