dc.contributor.author |
Özaydın, Şahin |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-13T06:28:31Z |
|
dc.date.available |
2021-07-13T06:28:31Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2050 |
|
dc.description.abstract |
Edebî metinler bir dilin öğretim sürecini kolaylaştırması ve dilin öğrenildikten sonra kalıcı olması gibi birçok konuda yabancı dil öğretimine katkı sağlamaktadır. Bu durum edebî metinlerin kullanılan bütün yaklaşım ve yöntemlerde yabancı dil öğretiminin en önemli unsurlarından biri olmasını sağlamıştır. Bu çalışmada amaç yabancı dil olarak Türkçe öğretirken edebî metin kullanmanın sebep ve yararlarına, kullanılacak edebî metinlerin dil özelliklerine dair öğretici görüşlerine başvurmak, öğreticilerin hangi dil düzeyinde ve hangi temel dil becerisinde ne tür metinler kullanıldığını saptamaktır. Bu bağlamda yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak Şanlıurfa'‟da “Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonun Desteklenmesi Projesi” (PĠCTES) kapsamında Suruç Geçici Barınma Merkezinde görev yapan 50 Türkçe öğreticisine bu form uygulanmıştır. Görüşleri incelenen 50 öğretici yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde edebî metin kullanmanın Türkçe öğretimine katkı sağladığını, dil becerilerini geliştirdiğini, kültür aktarımı sağladığını, kullanılacak edebî metinlerin dil özelliklerinin sade, açık, öğrenci düzeyine uygun ve estetik zevk verecek tarzda olması gerektiğini ifade etmişlerdir. Ayrıca dil düzeylerinde ve temel dil becerilerinde hangi edebî türleri kullandıklarına dair görüş bildirmişlerdir. |
tr |
dc.description.abstract |
Literary texts contribute to the teaching of foreign languages in many aspects such as facilitating the language teaching process and ensuring the permanence of the language learned. This has made literary texts one of the most important elements of foreign language teaching in all approaches and methods used. In this study the aim is to examine the instructors‟ views on the reasons and benefits of using literary texts while teaching Turkish as a foreign language and language features of literary texts to be used and to determine what kind of texts are used in which language level and for which basic language skills by the instructors. In this context, a semi-structured interview form was prepared and applied to 50 Turkish instructors working in Suruç Temporary Shelter Center under the project “Promoting Integration of Syrian Children into Turkish Education System” in ġanlıurfa. 50 instructors, whose opinions were reviewed, stated that using literary text in teaching Turkish as a foreign language contributes to teaching Turkish, improves language skills, provides cultural transfer, and the language characteristics of the literary texts to be used should be simple, clear, appropriate to the level of students and aesthetic pleasure. They also expressed their opinion about which literary genres they use in language levels and basic language skills. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.subject |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi |
tr |
dc.subject |
Edebî metin |
tr |
dc.subject |
Öğretici görüşleri |
tr |
dc.subject |
Teaching Turkish as a foreign language |
tr |
dc.subject |
Literay text |
tr |
dc.subject |
Instructors' views |
tr |
dc.title |
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde edebî metinlerin kullanımına ilişkin öğretici görüşlerinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
“Investigation of instructors” vievs on the use of literary texts inteaching Turkish as a foreign language |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |