Adiyaman University Repository

Orff eğitiminin 4-6 yaş grubu çocuklardaki müzik öz yeterlik algılarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Kendirci Demirci, Seçil
dc.date.accessioned 2021-07-13T06:28:23Z
dc.date.available 2021-07-13T06:28:23Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2046
dc.description.abstract Bu araştırmada Orff yöntemi ile çocuklara verilen müzik öğretiminin çocukların özyeterlik düzeylerine olan etkisi çocuğun cinsiyeti, yaşı, annesinin ve babasının müzik aleti çalıp çalmaması, anne ve babasının mesleği gibi değişkenler üzerinden incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubu olan 29 Kontrol, 39 Deney olmak üzere toplam 68öğrencinin demografik özellikleri frekans ve yüzdelik olarak belirlenmiş, verilerin normal dağılım uygunluğunu belirlemek için Kolmogorov-Simirnov testi uygulanmıştır. Veriler30’dan büyük, homojen ve normal dağılım gösterdiğinden parametrik testler uygulanmıştır. Orff eğitiminin anaokulu çocukların müzik özyeterlilik puanları ile demografik özellikleri arasında farklılık saptamak için bağımsız örneklem için “t” testi ve ANOVA testi uygulandı. Deney grubundaki çocukların ön test ve son test, son test ve kalıcılık testlerinde aldıkları özyeterlilik puanlarına ait değerlerinin karşılaştırması için bağımlı örneklem için Paired Samples testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak bir farklılık saptanmıştır. Ön testte istatistiksel olarak cinsiyet, annenin, babanın, ailede olan herhangi birinin müzik aleti çalma durumu, babanın mesleği, annenin mesleği değişkenleri ile müzik özyeterlilik düzeyleri arasında bir farklılık saptanmamış, yaş değişkenine göre müzik özyeterlilik puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Son testte cinsiyet, annenin, babanın ailede olan herhangi birinin müzik aleti çalma durumu, babanın mesleği, annenin mesleği değişkenleri ile müzik özyeterlilik düzeyleri arasında bir farklılık saptanmamış, yaş değişkenine göre müzik öz yeterlilik puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark ılık saptanmıştır. alıcılık testte cinsiyet, annenin babanın, aileden herhangii birinin müzik aleti çalma durumu, babanın mesleği, annenin mesleği değişkenleri ile müzik ö z yet erlilik düzeyleri arasına bir farklılık saptanmamış , yaş değişken ne göre müzik özyerterlilik puanları arasında istatistiksel ola rak anlamlı bir yeterlilik puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmıştır. tr
dc.description.abstract In this study, the effects of music teaching given to children by the Orff method on children's self-efficacy levels were examined according to variables such as the gender, age, mother and father's playing of musical instruments and variables of the mother and father's profession. The demographic characteristics of the study were determined as frequency and percentage of 68 students, 29 of which were control group and 39 of them were Kolmogorov-Simirnov test. Since the data were larger than 30, homogeneous and normal distribution, parametric tests were applied. Since the data were larger than 30, homogeneous and normal distribution, parametric tests were applied. The Paired Samples test was applied for the dependent sample to compare the values of the self-efficacy scores of the pre-test and post-test, post-test and retention tests of the children in the experimental group. As a result of the study, a statistically significant difference was found between experimental and control groups. No statistically significant difference was found between sex self-efficacy levels of the mother, father, family, the profession of the father, the occupation of the mother and the profession and According to age variable, a statistically significant difference was found between music self efficacy scores. In the last test, there was no difference between gender, mother's father's family playing status, father's occupation, mother's occupation variables and musical self-efficacy levels and According to age variable, a statistically significant difference was found between music self efficacy scores. There were no differences between sex self-efficacy levels of mother, father and family, father's occupation, mother's occupation variables and sex self-efficacy and According to the age variable, a statistically significant difference was found between the music self efficacy scores. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Müzik tr
dc.subject Müzik eğitimi tr
dc.subject Orff eğitimi tr
dc.subject Öz yeterlik tr
dc.subject Music tr
dc.subject Music education tr
dc.subject Orff education tr
dc.subject Self-efficacy tr
dc.title Orff eğitiminin 4-6 yaş grubu çocuklardaki müzik öz yeterlik algılarına etkisi tr
dc.title.alternative The effect of orff education on musıc self-effıciency perceptpons in 4-6 year old chıldren tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik ve Sahne Sanatları Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context