Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öğretme stratejilerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tunç, Sadık
dc.date.accessioned 2021-07-13T06:27:26Z
dc.date.available 2021-07-13T06:27:26Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2042
dc.description.abstract Bu çalışmada eğitim sisteminin temel taşlarından biri olan öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve öğretme stratejileri bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı, çalışan öğretmenlerin tutumlarını cinsiyet, okutulan sınıf, kıdem ve mezun oldukları öğretim kurumları, değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma ile ilgili veriler, Demirel ve Ünişen (2016) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği” ile Saracaloğlu, Evin-Gencel ve Yılmaz (2010, 2011) tarafından geliştirilmiş “Öğretme Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Adıyaman il merkezindeki okullarda çalışmakta olan 401 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler 2017-2018 eğitim-öğretimin ilk yarısında toplanmış ve elde edilen veriler bilgisayar paket programında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda kadın öğretmenlerin; 1-4 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlerin; eğitim ve fen edebiyat fakültelerinden mezun olan öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğine ilişkin daha olumlu tutumlara sahip oldukları, öğretme stratejilerinde ise kıdem arttıkça Buluş Yoluyla Öğretme Stratejisini daha fazla tercih ettikleri sonucuna varılmıştır. tr
dc.description.abstract The present research aimed to investigate primary school teachers‟ attitudes towards their profession and their favorite strategies on basis of certain variables. The research was conducted with the variables, namely, gender, the class taught, superiority, the tertiary education institution that they graduated from. The data for the research were collected through “Attitudes towards Teaching Profession Scale”, which was developed by Demirel and ÜniĢen (2016) and “Teaching Strategies Scale”, which was developed by Saraçalıoğlu, Evin-Gencel and Yılmaz (2010). The sample of the research consisted of 401 teachers employed in primary schools in central Adıyaman. The data were collected in the first semester of 2017-2018 academic year, and collected data were analyzed in statistical software package. The results of the research revealed that according to gender female teachers; according to seniority teachers of 1-4 years senior; according to last graduated institution the teacher graduated from higher schools out of education faculties and science and letters faculties had more positive attitudes towards teaching profession. As for the instruction strategies, as the level of classes increased, teachers preferred discovery learning strategy more. The findings were discussed according to the present literature and some suggestion were offered in the light of results. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Tutum tr
dc.subject Öğretmenlik mesleği tr
dc.subject Tutum ölçeği tr
dc.subject Öğretim stratejisi tr
dc.subject Attitudes tr
dc.subject Teaching profession tr
dc.subject Attitude scale tr
dc.subject Teaching strategies tr
dc.title Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile öğretme stratejilerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative Investigation of primary teachers’ attitudes towards their profession and their instruction strategies tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster