Bu çalışmada eğitim sisteminin temel taşlarından biri olan öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve öğretme stratejileri bazı değişkenlere göre incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı, çalışan öğretmenlerin tutumlarını cinsiyet, okutulan sınıf, kıdem ve mezun oldukları öğretim kurumları, değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma ile ilgili veriler, Demirel ve Ünişen (2016) tarafından geliştirilen “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği” ile Saracaloğlu, Evin-Gencel ve Yılmaz (2010, 2011) tarafından geliştirilmiş “Öğretme Stratejileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Adıyaman il merkezindeki okullarda çalışmakta olan 401 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler 2017-2018 eğitim-öğretimin ilk yarısında toplanmış ve elde edilen veriler bilgisayar paket programında çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda kadın öğretmenlerin; 1-4 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlerin; eğitim ve fen edebiyat fakültelerinden mezun olan öğretmenlerin, öğretmenlik mesleğine ilişkin daha olumlu tutumlara sahip oldukları, öğretme stratejilerinde ise kıdem arttıkça Buluş Yoluyla Öğretme Stratejisini daha fazla tercih ettikleri sonucuna varılmıştır.
The present research aimed to investigate primary school teachers‟ attitudes towards their profession and their favorite strategies on basis of certain variables. The research was conducted with the variables, namely, gender, the class taught, superiority, the tertiary education institution that they graduated from. The data for the research were collected through “Attitudes towards Teaching Profession Scale”, which was developed by Demirel and ÜniĢen (2016) and “Teaching Strategies Scale”, which was developed by Saraçalıoğlu, Evin-Gencel and Yılmaz (2010). The sample of the research consisted of 401 teachers employed in primary schools in central Adıyaman. The data were collected in the first semester of 2017-2018 academic year, and collected data were analyzed in statistical software package. The results of the research revealed that according to gender female teachers; according to seniority teachers of 1-4 years senior; according to last graduated institution the teacher graduated from higher schools out of education faculties and science and letters faculties had more positive attitudes towards teaching profession. As for the instruction strategies, as the level of classes increased, teachers preferred discovery learning strategy more. The findings were discussed according to the present literature and some suggestion were offered in the light of results.