Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi: bir meta-analiz çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sönmez, Nuri
dc.date.accessioned 2021-07-13T06:27:16Z
dc.date.available 2021-07-13T06:27:16Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2037
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, mobil öğrenmenin, öğrencilerin akademik başarılarına etkisini inceleyen deneysel araştırmaları meta analiz yöntemiyle analiz etmektir. Araştırmada, sistematik sentezleme yöntemi olarak “Meta-Analiz Yöntemi” kullanılmıştır. Konu ile ilgili YÖK Tez Merkezi, ProQuest, EBSCOhost ve Google Akademik, Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (Türkiye Akademik Arşivi, Ulusal Toplu Katalog, Dergi Park Akademik) veri tabanlarından yararlanılmıştır. Araştırmanın amacına uyan 2009-2018 yılları arasında Türkiye’de yapılmış 40 çalışma meta analize dâhil edilmiştir. Etki büyüklüğü indeksi olarak Cohen’nin g etki büyüklüğü kullanılmıştır. Heterojenlik testi bulgularından yararlanarak rastgele etkiler modeline göre yapılan analiz sonucunda, mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisinin etki büyüklüğü 1.055 olarak hesaplanmıştır. Hesaplanan etki büyüklüğünün pozitif yönde, yüksek düzeyde bir etkiye sahip ve istatistiksel olarak anlamlı olduğu ortaya çıkmıştır. Yapılan meta analiz araştırmasının güvenirliğini sağlamak için grafiksel ve istatiksel bulgulardan yararlanarak yayın yanlılığı test edilmiştir. Araştırmaya dâhil edilen çalışmaların yayın yılına, ders alanına, öğrenim düzeyine, kullanılan mobil cihaza, uygulama süresine ve uygulama ortamına göre karşılaştırmalı etki büyüklükleri hesaplanmış ve yorumlanmıştır. Bu araştırma, mobil öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarında olumlu yönde ve oldukça etkili olduğu sonucunu vermektedir. tr
dc.description.abstract The main purpose of this research is to analyze empirical researches on the effect of mobile learning on students' academic achievement by using meta-analysis method. In the study, “Meta-Analysis Method” was used as a systematic method of synthesis. YOK Thesis Center, ProQuest, EBSCOhost and Google Academic, Turkish Academic Network and Information Center (Turkish Academic Archive, Turkish Collective Catalogue, Turkish Journal Park Academic) databases were used. 40 studies that were conducted between 2009-2018 in Turkey which met the criteria of the study were included in the meta-analysis. The effect size index of Cohen's g effect size was used. By using the results of heterogeneity test, the effect of mobile learning on academic achievement was calculated as 1.055. It was found that the calculated effect size had a high positive effect and statistically significant. In order to ensure the reliability of the meta-analysis study, publication bias has been tested by using graphical and statistical findings. Comparative effect sizes were calculated and interpreted according to publication year, field study, level of education, mobile device used, duration of application and application environment. This study concludes that mobile learning is positive and highly effective in students' academic achievement. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Mobil öğrenme tr
dc.subject Meta-analiz tr
dc.subject Akademik başarı tr
dc.subject Mobil learning tr
dc.subject Meta-analysis tr
dc.subject Academic achievement tr
dc.title Mobil öğrenmenin akademik başarıya etkisi: bir meta-analiz çalışması tr
dc.title.alternative Effects of mobile learning on academic achievement: a meta analysis tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster