Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı bilimin doğası etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin kavramsal değişimine ve kalıcılığına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Türk, Fatma Zehra
dc.date.accessioned 2021-07-13T06:26:23Z
dc.date.available 2021-07-13T06:26:23Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2031
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı bilimin doğası etkinliklerinin öğrencilerin 6. sınıf Vücudumuzdaki Sistemler ünitesindeki kavramsal değişimine ve kalıcılığına etkisini araştırmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Şanlıurfa İli Eyyübiye İlçesi Ömer Nasuhi Bilmen Ortaokulu’nun 6. sınıfında öğrenim gören 25’i deney grubu 25‘i kontrol grubu olmak üzere 50 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada yarı deneysel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri Bilimin Doğasına Yönelik Görüşler Ölçeği ve Üç Aşamalı Kavramsal Başarı Testi aracılığıyla toplanmıştır. İlk ölçeğin analizi Bilimin doğası anlayışlarının sınıflandırıldığı üçlü bir puanlama anahtarı ile yapılırken, kullanılan testin analizinde ise üç aşamalı bir yol izlenmiştir. Araştırma sonucunda; deney ve kontrol grubunda öğrencilerin akademik başarılarının bilimin doğası kategorilerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı, deney grubunda OBYM’ye dayalı bilimin doğası öğretiminin akademik başarılarının kontrol grubuna göre anlamlı bir şekilde artırdığı ve bu sayede deney grubunda kontrol grubuna göre kalıcılığın sağlandığı görülmüştür. Bulgulardan hareketle, OBYM modelinin hem akademik başarının artırılmasında hem de kalıcılığın sağlanmasında etkili olduğu sonucuna varılmıştır. tr
dc.description.abstract The purpose of this research was to investigate the effect of nature of science activities based on Common Knowledge Construction Model (CKCM) on conceptual change and retention of middle school students in the unit of Systems in Our Body. The sample included 50 six grade students from Ömer Nasuhi Bilmen Middle School located in the province of Sanlıurfa and they were then divided equally into two groups as intervention and control group. In order to form the methodological basis of the research, a pre-test control group design was used under the experimental research methods. The Views on the Nature of Science Scale and the Three-Stage Conceptual Achievement Test were collected. While the analysis of the first scale was made with a triple scoring key in which the understanding of the nature of science was classified, a three-step path was followed in the analysis of the test used. In conclusion, it was observed that educational academic achievements did not differ significantly according to the nature of science classes, teaching the nature of science to CKCM significantly increased their academic achievement compared to the control group, and thus permanence was achieved in the experimental group compared to the control group. Based on the findings, it was concluded that the CKCM model is effective in increasing academic achievement and providing retention. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Ortak bilgi yapılandırma modeli tr
dc.subject Bilimin doğası tr
dc.subject Kavramsal değişim tr
dc.subject Fen okuryazarlığı tr
dc.subject Common knowledge construction model tr
dc.subject Nature of sience tr
dc.subject Conceptual change tr
dc.subject Science literacy tr
dc.title Ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı bilimin doğası etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin kavramsal değişimine ve kalıcılığına etkisi tr
dc.title.alternative The effect of nature of science activities based on common knowledge construction model (ckcm) on conceptual change and retention of middle school students tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster