Adiyaman University Repository

Yedinci sınıf fen bilimleri dersi konularıyla bütünleştirilmiş değerler eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin değer gelişimine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Herdem, Kevser
dc.date.accessioned 2021-07-02T06:11:18Z
dc.date.available 2021-07-02T06:11:18Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2022
dc.description.abstract Bu araştırmada, fen bilimleri dersi yedinci sınıf konularıyla bütünleştirilmiş değer öğretim etkinliklerinin öğrencilerin değer gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan “İkilem Durumları Formu” (İDFo) her iki gruba çalışmanın başında ön-test ve çalışma sonunda da son-test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda kullanılan değer öğretim etkinlikleri genel eğitimsel değerler arasında yer alan 5 değer (Hoşgörü, Demokrasi Kültürü, Dayanışma, Özgüven, Azim) dikkate alınarak hazırlanmıştır. Diğer taraftan çalışmanın nitel veri kaynağı olarak ise ikilem durumları formu ve öğrencilerin hazırladığı gazeteler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, değer öğretim etkinliklerinin yedinci sınıf öğrencilerinin değer edinimi üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur.Grupların değerlere ilişkin gelişimlerini ortaya koymak için uygulanan İDFo ön-test ve son-test ortalamaları arasında, deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir artış bulunmuştur. Deney ve kontrol grubundan elde edilen nitel veriler ise yukarıda belirtilen nicel bulguları destekler nitelikte olup, bilişsel davranışlar açısından deney grubunun kontrol grubundan farklılığını ve deney grubunun ön- ve son-test sonuçları arasındaki farklılığın gerekçeleri açısından bazı ipuçları sunmaktadır. tr
dc.description.abstract Developing identity and personality can be seen as the internalization process of values, rules and norms of society where the person lives. Education and training is one of the most important factor in this process. In this context, the current study is aimed to investigate the effect of value education activities integrated with 7th grade science contents on the development of some universal values (tolerance, culture of democracy, solidarity, self-reliance and perseverance) through a mixed-method approach. To illustrate quantitative findings about participants’ development of the values, study was supported with qualitative data gathering methods. During data gathering process, firstly, quantitative data were collected through a form contains 12 dilemmas which was developed by the first author was implemented as pre-test and post-test. The findings of the study showed that teaching activities including values education supported the 7th grade students’ value acquisition. Analyses of average scores obtained from pre and post intervention of the dilemma form were revealed a statistically significant development in favor of post-test scores of the experimental group. On the hand, qualitative data which were only obtained from experimental group supported the findings of quantitative ones. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Değerler eğitimi tr
dc.subject Fen eğitimi tr
dc.subject Karikatür tr
dc.subject Values education tr
dc.subject Science education tr
dc.subject Cartoon tr
dc.title Yedinci sınıf fen bilimleri dersi konularıyla bütünleştirilmiş değerler eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin değer gelişimine etkisi tr
dc.title.alternative The effect of values education activities integrated with seventh grade science subjects on students' value development tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context