Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğrenme ve ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yıldız Çolak, Serap
dc.date.accessioned 2021-07-02T05:53:04Z
dc.date.available 2021-07-02T05:53:04Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2021
dc.description.abstract Bu araştırma, fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin öğrenme ve ders çalışma yaklaşımları ile cinsiyet, sınıf ve yaş değişkenleri arasındaki ilişkinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya, 2014-2015 yılında Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği’nde öğrenim görmekte olan 190 öğrenci katılmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri Hounsell ve diğerleri (2002) tarafından hazırlanan, Topkaya ve diğerleri (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Öğrenme ve Ders Çalışma Çalışma Yaklaşımları Envanteri (ÖDYE-Kısa Form) uygulanarak elde edilmiştir. Öğrenme yaklaşımı alt boyutlarından alınan puanlar, öğrencilerin o öğrenme yaklaşımını tercih etme düzeyi ile doğru orantılıdır. Çalışma verileri Mann-Whitney U testi kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca ikiden fazla gruplar arası anlamlı farklılıkların tespiti için ise Kruskal-WALLİS testi kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin ÖDYE puanlarının yüzeysel, derinlemesine ve stratejik öğrenme yaklaşımı bakımından anlamlı bir farklılık göstermediği görülmektedir. Çalışmanın diğer bir alt problemine göre, öğrencilerin sınıf düzeyleri ile yüzeysel ve stratejik öğrenme yaklaşımı puanları arasında anlamlı bir fark bulunmazken, derinlemesine öğrenme yaklaşımı puanları arasında anlamlı bir ilişki elde edilmiştir. Dördüncü sınıftaki öğrencilerin derinlemesine öğrenme yaklaşımlarının diğer sınıftaki öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Ayrıca, öğrencilerin yaşları ile öğrenme ve ders çalışma yaklaşımları arasında anlamlı bir farklılık görülmemektedir. tr
dc.description.abstract This research has been done to determine the relation between the gender,class and age factors and learning&studying approaches of university students who receive their educations in the department of “Science Teaching”. 190 students who receive their educations in Adiyaman University,Faculty of Education,Department of Science Teaching have been involved in this study in the years 2014-2015. The research is a descriptive study in a relational screening model. Data fort his research have been obtained practicing the Learning&Studying Approaches Inventory prepared by Hounsell and the others (2002) and adapted to Turkish by Topkaya and the others (2011). Points gathered from learning approach sub-dimensions are directly proportional with the level of students’ prefering that approach. The data of this study has been analyzed by using Mann-Whitney U test. Also,for the determination of the maeningful distinctions between the groups more than two,Kruskal-WALLIS test has been used. According to the indications obtained in this study, one can see that there is no meaningful distinctions in superficial,profoundly and strategic learning approaches in students’ inventory points in respect to the gender factors. And in another sub-problem of the study,while there is no meaningful distinction between the class levels of the students and their superficial&srtrategic learning approach points, a meaningful relation has been obtained between the points of profoundly learning approaches. We see that the the profoundly learning approaches of fourth class students is higher than the students from other classes. Also, there isn’t any distinction between the level of ages and the learning&studying approaches of the students. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Öğrenme ve ders çalışma yaklaşımı tr
dc.subject Fen bilimleri tr
dc.subject Öğretmen adayları tr
dc.subject Derin yaklaşım tr
dc.subject Yüzeysel yaklaşım tr
dc.subject Stratejik yaklaşım tr
dc.subject Learning and studying approaches tr
dc.subject Science and technology tr
dc.subject Teacher candidates tr
dc.subject Deep learning approach tr
dc.subject Surface learning approach tr
dc.subject Strategic learning approach tr
dc.title Fen bilimleri öğretmen adaylarının öğrenme ve ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi tr
dc.title.alternative Research on the learning and studying approaches of the candidates of science teachers tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster