dc.contributor.author |
Taş, Muhammet Mücahit |
|
dc.date.accessioned |
2021-07-02T05:53:01Z |
|
dc.date.available |
2021-07-02T05:53:01Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2019 |
|
dc.description.abstract |
Kendi kararlarını verebilen toplumun özgür ve demokrat olabileceği
söylenebilir. Öğrenci özerk olduğunda öğrenmeyi daha çabuk özümseyebilir ve başarılı
olabilir. Öğrenci özerkliğini öğretmenler desteklemelidir. Bu araştırmada Fen ve
teknoloji öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme düzeylerini belirlemek
amaçlanmıştır.
Araştırmanın evreni, resmi okullardaki Fen ve Teknoloji öğretmenleridir.
Örneklemi, Malatya ili Yeşilyurt ilçesindeki 68 Fen ve Teknoloji Öğretmeni oluşturur.
Veriler, “Öğrenen Özerkliğini Destekleme Ölçeği”ne verilen cevapların tarama modeli
ile betimlenmeye çalışılması ile elde edilmiştir. Veriler, SPPS 23.0 paket programında;
betimsel istatistikler, Kolmogorov- Smirnov, Anova ve Pearson Korelasyon teknikleri
ile analiz edilmiştir.
Bulgulara göre öğretmenler duygu ve düşünce desteğini hem gerekli görmekte
hem de sergilemektedir. Öğretmenlerin görüşleri ile cinsiyet, kıdem, mezuniyet ve
mezuniyet alanı arasında anlamlı fark bulunmamaktadır. Ama öğretmenlerin özerkliği
desteklemeyi gerekli görmesi ile sergilenmesi arasında pozitif yönlü düşük düzeyde
ilişki bulunmaktadır. Öğretmenler özerkliği desteklemeyi gerekli görür ama daha az
sergiler.
Öğretmenlere özerkliği destekleme ile ilgili uygulamalı hizmet içi eğitim
verilmelidir. Öğretmen adaylarına özerkliği destekleyici daha çok uygulamalı dersler
verilmelidir. |
tr |
dc.description.abstract |
It can be said that the society who can give their own decisions will be
independent and democratic. When the student is autonomous, he / she can absorb the
learning and be successful. Teachers must support the learners’ autonomy. This research
aimed for determining the levels of learner autonomy support of science and technology
teachers.
The population of the research includes the science and technology teachers in
formal schools. The sample of the study is constituted of 68 science and technology
teachers in Yeşilyurt Discrict of Malatya. The date have been gained by trying to
describe answers given in “Learner’s Autonomy Support Scale” by using survey model.
Data is analyzed by the descriptive statics, Kolmogorov- Smirnov, Anova and Pearson
Correlation techniques in SPSS 23.0 packet program.
According to the findings, teachers percieve “Emotion and Thought Support”
necessary and also they perform. A meaningful difference hasnot been found between
teachers’ view and sex, length of service, graduation and gradutation area. Yet, there is
a positive and lower level correlation between teachers’ percieving the learners’
autonomy necessary and performing it. Teacher percieve necessary to support autonomy
but they perform it less.
Teachers must be given applyingly in-service trainings related to autonomy
support. Candidate teachers must be given more applying lessons for supporting
learners’ autonomy. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Özerklik |
tr |
dc.subject |
Öz belirleme kuramı |
tr |
dc.subject |
Özerklik desteği |
tr |
dc.subject |
Öğrenen özerkliğini destekleme ölçeği |
tr |
dc.subject |
Autonomy |
tr |
dc.subject |
Self-determination theory |
tr |
dc.subject |
Autonomy support |
tr |
dc.subject |
Learner autonomy support scale |
tr |
dc.title |
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme düzeylerinin incelenmesi |
tr |
dc.title.alternative |
The analysis of the level of learners autonomy support of science and technology teachers |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı |
tr |