Adiyaman University Repository

Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme düzeylerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Taş, Muhammet Mücahit
dc.date.accessioned 2021-07-02T05:53:01Z
dc.date.available 2021-07-02T05:53:01Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2019
dc.description.abstract Kendi kararlarını verebilen toplumun özgür ve demokrat olabileceği söylenebilir. Öğrenci özerk olduğunda öğrenmeyi daha çabuk özümseyebilir ve başarılı olabilir. Öğrenci özerkliğini öğretmenler desteklemelidir. Bu araştırmada Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni, resmi okullardaki Fen ve Teknoloji öğretmenleridir. Örneklemi, Malatya ili Yeşilyurt ilçesindeki 68 Fen ve Teknoloji Öğretmeni oluşturur. Veriler, “Öğrenen Özerkliğini Destekleme Ölçeği”ne verilen cevapların tarama modeli ile betimlenmeye çalışılması ile elde edilmiştir. Veriler, SPPS 23.0 paket programında; betimsel istatistikler, Kolmogorov- Smirnov, Anova ve Pearson Korelasyon teknikleri ile analiz edilmiştir. Bulgulara göre öğretmenler duygu ve düşünce desteğini hem gerekli görmekte hem de sergilemektedir. Öğretmenlerin görüşleri ile cinsiyet, kıdem, mezuniyet ve mezuniyet alanı arasında anlamlı fark bulunmamaktadır. Ama öğretmenlerin özerkliği desteklemeyi gerekli görmesi ile sergilenmesi arasında pozitif yönlü düşük düzeyde ilişki bulunmaktadır. Öğretmenler özerkliği desteklemeyi gerekli görür ama daha az sergiler. Öğretmenlere özerkliği destekleme ile ilgili uygulamalı hizmet içi eğitim verilmelidir. Öğretmen adaylarına özerkliği destekleyici daha çok uygulamalı dersler verilmelidir. tr
dc.description.abstract It can be said that the society who can give their own decisions will be independent and democratic. When the student is autonomous, he / she can absorb the learning and be successful. Teachers must support the learners’ autonomy. This research aimed for determining the levels of learner autonomy support of science and technology teachers. The population of the research includes the science and technology teachers in formal schools. The sample of the study is constituted of 68 science and technology teachers in Yeşilyurt Discrict of Malatya. The date have been gained by trying to describe answers given in “Learner’s Autonomy Support Scale” by using survey model. Data is analyzed by the descriptive statics, Kolmogorov- Smirnov, Anova and Pearson Correlation techniques in SPSS 23.0 packet program. According to the findings, teachers percieve “Emotion and Thought Support” necessary and also they perform. A meaningful difference hasnot been found between teachers’ view and sex, length of service, graduation and gradutation area. Yet, there is a positive and lower level correlation between teachers’ percieving the learners’ autonomy necessary and performing it. Teacher percieve necessary to support autonomy but they perform it less. Teachers must be given applyingly in-service trainings related to autonomy support. Candidate teachers must be given more applying lessons for supporting learners’ autonomy. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Özerklik tr
dc.subject Öz belirleme kuramı tr
dc.subject Özerklik desteği tr
dc.subject Öğrenen özerkliğini destekleme ölçeği tr
dc.subject Autonomy tr
dc.subject Self-determination theory tr
dc.subject Autonomy support tr
dc.subject Learner autonomy support scale tr
dc.title Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme düzeylerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative The analysis of the level of learners autonomy support of science and technology teachers tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context