Adiyaman University Repository

Bil-iste-öğren-anla stratejisinin ortaokul 3. sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerilerine ve akademik başarılarına olan etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Berber, Sinem
dc.date.accessioned 2021-07-02T05:52:42Z
dc.date.available 2021-07-02T05:52:42Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2016
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Bil-İste-Öğren-Anla (BİÖA) stratejisiyle yürütülen ortaokul 3. Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve yansıtıcı düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada ön-test-son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Muş ili Bulanık ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunun 3. sınıfında öğrenim gören 23' ü deney, 19' u kontrol grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak ‘‘Akademik Başarı Testi’’ ve ‘‘Yansıtıcı Düşünme Ölçeği’’ kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, BİÖA stratejisinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları kontrol grubuna oranla daha yüksek bir artış göstermiştir. Diğer taraftan, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerileri karşılaştırıldığında ise yine deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar literatürdeki mevcut bulgularla karşılaştırılmış ve bu doğrultuda bazı önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract The aim of this research is to analyze the effect of Know-Want-Learn-Understand (KWLU) teaching strategy on academic achievement in which “Electricity in Our Lives” unit and reflective thinking skills of secondary school 3rd grade students. In the study, quasi-experimental pre-test, post-test comparison group design were used. The working group of research was composed of 42 students totally, 23 of whom were assigned to experimental group and 19 of whom were assigned to control group in 2013-2014 education year in a secondary school in Bulanık/Muş. In the study, academic achievement test and reflective thinking scale were used as data gathering tool. According to the findings obtained from the study, academic achievement of experimental group students showed higher rising than control group. On the other hand, when we compared reflective thinking skills of control and experimental groups, it was ended with meaningful difference in favor of experimental group. The results obtained from study were compared with available evidence in the literature and some suggestions were made in this way. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yansıtıcı düşünme tr
dc.subject Bil-iste-öğren-anla (BİÖA) stratejisi tr
dc.subject Fen öğretimi tr
dc.subject Reflective thinking tr
dc.subject Know-want-learn-understand (KWLU) strategy tr
dc.subject Science education tr
dc.title Bil-iste-öğren-anla stratejisinin ortaokul 3. sınıf öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerilerine ve akademik başarılarına olan etkisi tr
dc.title.alternative The effect of know-want-learn-understand strategy on secondary school 3rd grade students' reflective thınkıng skills and academical success tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context