Bu araştırmanın amacı, Bil-İste-Öğren-Anla (BİÖA) stratejisiyle yürütülen ortaokul 3.
Sınıf Yaşamımızdaki Elektrik ünitesi öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve yansıtıcı
düşünme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada ön-test-son-test kontrol gruplu yarı
deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında
Muş ili Bulanık ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunun 3. sınıfında öğrenim gören 23' ü deney,
19' u kontrol grubu olmak üzere toplam 42 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı
olarak ‘‘Akademik Başarı Testi’’ ve ‘‘Yansıtıcı Düşünme Ölçeği’’ kullanılmıştır. Çalışmadan
elde edilen bulgulara göre, BİÖA stratejisinin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik
başarıları kontrol grubuna oranla daha yüksek bir artış göstermiştir. Diğer taraftan, deney ve
kontrol grubu öğrencilerinin yansıtıcı düşünme becerileri karşılaştırıldığında ise yine deney grubu
lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar literatürdeki
mevcut bulgularla karşılaştırılmış ve bu doğrultuda bazı önerilerde bulunulmuştur.
The aim of this research is to analyze the effect of Know-Want-Learn-Understand
(KWLU) teaching strategy on academic achievement in which “Electricity in Our Lives” unit and
reflective thinking skills of secondary school 3rd grade students. In the study, quasi-experimental
pre-test, post-test comparison group design were used. The working group of research was
composed of 42 students totally, 23 of whom were assigned to experimental group and 19 of
whom were assigned to control group in 2013-2014 education year in a secondary school in
Bulanık/Muş. In the study, academic achievement test and reflective thinking scale were used as
data gathering tool. According to the findings obtained from the study, academic achievement of
experimental group students showed higher rising than control group. On the other hand, when
we compared reflective thinking skills of control and experimental groups, it was ended with
meaningful difference in favor of experimental group. The results obtained from study were
compared with available evidence in the literature and some suggestions were made in this way.