Adiyaman University Repository

Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesine yönelik olarak geliştirilen tga etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Hanımoğlu, Ayça
dc.date.accessioned 2021-07-01T07:57:10Z
dc.date.available 2021-07-01T07:57:10Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2012
dc.description.abstract Bu araştırmada Tahmin Et-Gözle- Açıkla yöntemi ile desteklenmiş uygulamaların Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen etkinliklere göre Fen ve Teknoloji dersi 7. sınıf Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi, yanlış kavramaların tespiti ve giderilmesindeki etkililiği incelenmiştir. Araştırmada kontrol gruplu ön test-son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Adıyaman ili Kâhta ilçesi Akıncılar Ortaokulu 7. sınıfında bulunan 58 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda, Fen ve Teknoloji dersi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen etkinliklerin yanı sıra Tahmin Et-Gözle-Açıkla yöntemine dayalı etkinliklerle işlenirken, kontrol grubunda sadece Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen etkinliklerle işlenmiştir. Veriler, uygulama öncesinde ve sonrasında her iki sınıfa da kavram testi, başarı testi ayrıca deney grubuna kavramsal değişim stratejileri tutum ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Bu verilerin analizinde non-parametrik testler kullanılmıştır. Analiz sonuçları Tahmin Et Gözle- Açıkla yöntemi ile desteklenmiş etkinliklerin uygulandığı deney grubu ile yalnız Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen etkinliklerin uygulandığı kontrol grubu karşılaştırıldığında akademik başarı açısından anlamlı bir fark olmadığı, yanlış kavramaların tespiti ve giderilmesindeki etkililiğinin deney grubu lehine anlamlı olduğunu göstermiştir (p<0,05). TGA etkinlikleri öğrencilerin ilgisini çekmiştir ve diğer disiplin alanlarında da kullanılmasının yanlış kavramaların tespiti ve giderilmesi açısından yararlı olacağı yapılan kavramsal değişim stratejileri tutum ölçeğinden anlaşılmaktadır. Yapılması uzun zaman alacak ve malzeme yetersizliği olabilecek deneyler için bilgisayar ortamında etkinliklerin TGA’ ya uyarlanarak gösterilmesi faydalı olacaktır. tr
dc.description.abstract This study investigated the effect of POE activities on 7th grade students’ academic achievement and alternative conceptions in the unit of “The Structure of Matter and Its Properties”. Pre-post test control group design was used as the model of the study. The sampling group consisted of totally 58 students (29 students from both groups equally) enrolled in a secondary school in the spring term of 2013-2014. In the control group, students were taught with the help of compulsory activities offered by national science programme. However, students in the experimental group were exposed to POE activities, as well. Data were collected through a concept achievement test and a conceptual change attitude scale before and after the implementations. The analysis were done by using non-parametric tests of SPSS Program. At the end of the study, it was found that students have many alternative conceptions regarding the concepts take place in the context of the unit. Analysis also showed that there is no significant difference between the mean scores of concept achievement test in favour of experimental group (p<0.05). In conclusion, POE activities took students’ attention and they enjoyed it. POE activities are useful alternatives in case long-lasting experiments and lack of materials. These experiments would be adaptated into POE activities and then represented via multimedia tools. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Tahmin et-gözle-açıkla yöntemi (TGA) tr
dc.subject Yanlış kavrama tr
dc.subject Fen eğitimi tr
dc.subject Akademik başarı tr
dc.subject Kavramsal değişim tr
dc.subject POE activities tr
dc.subject Alternative conceptions tr
dc.subject Science education tr
dc.subject Academic achievement tr
dc.subject Conceptual change tr
dc.title Maddenin yapısı ve özellikleri ünitesine yönelik olarak geliştirilen tga etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi tr
dc.title.alternative The effect of poe activities embedded in the unit of “the structure of matter and its properties” on 7th grade students’ academic achievement and alternative conceptions tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context