Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Fen bilimleri öğretmenlerinin sanal laboratuvar hakkındaki görüşleri ve bu yöntemden faydalanma düzeyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ekici, Mehmet
dc.date.accessioned 2021-07-01T07:56:58Z
dc.date.available 2021-07-01T07:56:58Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2007
dc.description.abstract Bu çalışmada, Fen bilimleri dersi öğretmenlerinin sanal laboratuvar uygulamaları hakkındaki bilgi ve görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 36 maddeden oluşan “Sanal Laboratuvar Görüş Ölçeği(SLGÖ) geliştirilmiştir. Çalışmanın verileri saha araştırması yapılarak elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Adıyaman ili ve ilçelerinde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Ortaokullarda görev yapan Fen bilimleri dersi Öğretmenleri ile liselerde görev yapan toplam 53 fen grubu öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğretmenlerin üçte birinin sanal laboratuvar etkinliklerini hiç kullanmadığı belirlenmiştir. Sanal laboratuvarlar etkinliklerinin fen öğretiminde başarılı bir yöntem olarak kullanılabileceği tespit edilmiştir. Deney için kullanılan laboratuvarların alternatif olmak yerine, destekleyici yöntem olarak düşünülmesinin uygun olacağı bulgulanmıştır. tr
dc.description.abstract In this study, we aimed to investigate the information and views on the application of virtual laboratory science teachers. In this direction, Consisting of 36 items "Virtual Laboratory Vision Scale” (SLGO) was developed. Survey data was obtained in the research field.The study sample, connected to the Ministry of Education working in secondary science courses in high schools with a total of 53 science teachers working group constitutes teachers in Adıyaman City and its towns. Virtual Laboratory activities of one third of the teachers surveyed in the study results were determined to use it. Virtual labs have been identified can be used as a successful method of teaching science activities. Rather than the alternative of laboratory used for the test method has been found to be important to be considered as promoter. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Fen ve teknoloji öğretmeni tr
dc.subject Sanal laboratuvar tr
dc.subject Bilgisayar simülasyonları tr
dc.subject Science teacher tr
dc.subject Virtual lab tr
dc.subject Computer simulations tr
dc.title Fen bilimleri öğretmenlerinin sanal laboratuvar hakkındaki görüşleri ve bu yöntemden faydalanma düzeyleri tr
dc.title.alternative Science teachers' opinions and utilization levels about the virtual laboratory tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster