Bu çalışmada, Fen bilimleri dersi öğretmenlerinin sanal laboratuvar
uygulamaları hakkındaki bilgi ve görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
doğrultuda 36 maddeden oluşan “Sanal Laboratuvar Görüş Ölçeği(SLGÖ)
geliştirilmiştir. Çalışmanın verileri saha araştırması yapılarak elde edilmiştir.
Araştırmanın örneklemini Adıyaman ili ve ilçelerinde, Milli Eğitim Bakanlığına
bağlı Ortaokullarda görev yapan Fen bilimleri dersi Öğretmenleri ile liselerde
görev yapan toplam 53 fen grubu öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma
sonucunda araştırmaya katılan öğretmenlerin üçte birinin sanal laboratuvar
etkinliklerini hiç kullanmadığı belirlenmiştir. Sanal laboratuvarlar etkinliklerinin
fen öğretiminde başarılı bir yöntem olarak kullanılabileceği tespit edilmiştir.
Deney için kullanılan laboratuvarların alternatif olmak yerine, destekleyici
yöntem olarak düşünülmesinin uygun olacağı bulgulanmıştır.
In this study, we aimed to investigate the information and views on the
application of virtual laboratory science teachers. In this direction, Consisting of
36 items "Virtual Laboratory Vision Scale” (SLGO) was developed. Survey data
was obtained in the research field.The study sample, connected to the Ministry
of Education working in secondary science courses in high schools with a total
of 53 science teachers working group constitutes teachers in Adıyaman City and
its towns. Virtual Laboratory activities of one third of the teachers surveyed in
the study results were determined to use it. Virtual labs have been identified can
be used as a successful method of teaching science activities. Rather than the
alternative of laboratory used for the test method has been found to be important
to be considered as promoter.