Adiyaman University Repository

Yabancılara Türkçe öğretiminde çizgi film kullanımına ilişkin öğretici görüşlerinin incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Erdem, Mehmet Veysi
dc.date.accessioned 2021-06-30T08:17:31Z
dc.date.available 2021-06-30T08:17:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/2000
dc.description.abstract Yabancı dil olarak Türkçe öğreticilerinin Türkçe öğretim yöntemleriyle ilgili görüşlerinin ele alındığı bu araştırmada amaç, yabancılara Türkçe öğretiminde çizgi filmin kullanımına ilişkin öğretici görüşlerini incelemektir. Araştırma, nitel araştırma deseni olan basit betimsel analiz desenine dayanmaktadır. Bu desen bağlamında araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu form “Google form” ile öğreticilere gönderilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu Şanlıurfa’da “Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonun Desteklenmesi Projesi” (PICTES) kapsamında Geçici Eğitim Merkezlerinde ve Halk Eğitim Merkezlerinde çalışan 45 öğreticidir. Araştırma basit betimsel analiz özelliği taşıdığı için 45 öğreticinin görüşüyle sınırlıdır. Bu öğreticilerin 26‟sı kadın, 19‟u erkektir. Bu araştırmanın örneklemi sistematik örneklemdir. Araştırmada, öğretici görüşleri “Ö1, Ö2, Ö3…” şeklinde kodlanmıştır. Görüşleri incelenen 45 öğretici, yabancılara Türkçe öğretiminde çizgi film kullanımının Türkçe öğretimine katkı sağladığına, öğrenme sürecini eğlenceli hale getirdiğine ve çizgi filmlerin kültür aktarımında önemli rol oynadığına değinmiştir. Bunun yanı sıra öğreticiler, yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılacak çizgi filmlerin dil açısından açık ve anlaşılır, kültürel unsurları ve değerleri içeren, olumsuz içerik bulunmayan ve sadece eğlenceye dayanmayan özellikte olması gerektiğini belirtmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is examining the views of Turkish teachers on Turkish teaching methods as a foreign language. The research is based on a simple descriptive analysis method which is a qualitative research method. In the context of this method, the interview technique was used from qualitative research methods. This form was sent to the instructors via „Google form‟. The working group of this research is 45 instructors who are working in Temporary Education Centres and Public Education Centres in the cope of Project on Promoting Integration of Syrian Children into Turkish Education System (PICTES). The research is limited to the views of the 45 instructors as it has a simple descriptive analysis feature. 26 instructors are female and 19 instructors are male. The sample of this research is a systematic sample. In the research, the instructors‟ views were shown as Ö1, Ö2, Ö3 and so on. The 45 instructors, whose opinions were examined, stated that use of cartoons in Turkish teaching contributes to the teaching of Turkish, makes the learning process fun and plays an important role in the culture transfer. In addition to this, they stated that the cartoons which will be used in Turkish teaching to foreigners should have clear and understandable language, include cultural elements and values and be suitable for learners‟ levels, be without negative subjects and be not only based on entertainment. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Yabancılara Türkçe öğretimi tr
dc.subject Öğretici görüşleri tr
dc.subject Çizgi film tr
dc.subject Teaching Turkish to foreigners tr
dc.subject The views of instructors tr
dc.subject Cartoon tr
dc.title Yabancılara Türkçe öğretiminde çizgi film kullanımına ilişkin öğretici görüşlerinin incelenmesi tr
dc.title.alternative The examination of instructors' views on the use of cartoons in Turkish language teaching tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context