Adiyaman University Repository

Veli eğitimiyle desteklenmiş maddenin değişimi ünitesi öğretimi'nin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Gülmez, Hatice
dc.date.accessioned 2021-06-29T05:58:18Z
dc.date.available 2021-06-29T05:58:18Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1975
dc.description.abstract Bu araştırma, veli eğitimi desteğiyle yürütülen 5. Sınıf Maddenin Değişimi Ünitesi öğretiminin öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma yarı deneysel bir çalışma olup; araştırmada ön-test-son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ili Hürriyet Ortaokulu'nun 5. sınıfında öğrenim gören 30' u deney, 30' u kontrol grubu olmak üzere 60 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı Akademik Başarı Testi, Fen ve Teknoloji dersine yönelik Tutum Ölçeği ve Öğrenci Görüşme Formu kullanılmıştır. Uygulanan anketlerin verileri sistematik bir şekilde toplanıp, analiz edilmiştir. Çalışmadan elde edilen verilere göre; veli eğitiminin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini arttırdığı, okul-aile işbirliği ve iletişimini geliştirdiği söylenebilir. Veli eğitimi, okul-aile işbirliği ve iletişimini arttırdığı için öğrencilerin diğer derslerine olumlu katkısı olduğu söylenebilir. Bu durumda fen ve teknoloji dersi ve diğer derslere yönelik verimliliğin artırılması amacıyla veli eğitimiyle ilgili planlar yapılabileceği ve bunun yanında okul yönetiminde ve aile ilişkilerinde verimliliğin arttırılması için daha fazla kadın yönetici istihdam edici planların uygulamaya konulabileceği önerilmektedir. tr
dc.description.abstract This research was done to analyse the effect of teaching the fifth class unit " Change of Matter" that supported by parent education on students' academical success and attitudes in Science and Technology course. The research is a quasi experimental study; in this research experimental figure consisting of pre-test, last-test control group was used. Study group of this research was 60 fifth grade students, 30 of them was the experimental group, the rest was the control group, in 2013-2014 education year at Hürriyet Secondary School in Adıyaman. In the study data collection tool, academic achievement-test, the attitude scale towards science and technology and student interview form were used. The data of the questionnaires was collected systematically and analysed. According to the data obtained from the study; it can be said that parent education has a positive effect on students' academical success and it increases the students' readiness and school-family cooperation. It can be said that parent education has a positive contribution to students' other courses as it increases school-family cooperation and communication. In this cese, it can be suggested that plans about parent education can be done in order to increase the productivity in science and technology and other courses. It is also suggested that plans about employing more manageress can be put into practice in order to increase productivity in school management and family relations. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Veli eğitimi tr
dc.subject Fen ve teknoloji öğretimi tr
dc.subject Okul-aile iletişimi ve işbirliği tr
dc.subject Fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ve akademik başarı tr
dc.subject Parent education tr
dc.subject Science and technology education tr
dc.subject School-family communication and collaboration tr
dc.subject Attitudes and academic success towards science and technology tr
dc.title Veli eğitimiyle desteklenmiş maddenin değişimi ünitesi öğretimi'nin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi tr
dc.title.alternative The effect of teaching the unit 'change of the matter' supported by the parent education on students' academical success and attitude tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context