| dc.contributor.author | Ergin, Besime | |
| dc.date.accessioned | 2021-06-22T11:07:44Z | |
| dc.date.available | 2021-06-22T11:07:44Z | |
| dc.date.issued | 2013 | |
| dc.identifier.uri | http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1958 | |
| dc.description.abstract | Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) biyoteknolojinin en çok tartışılan konularından birisidir. Bu noktadan hareketle yürütülen çalışmada tartışmaya dayalı etkinliklerin öğretmen adaylarının GD besinlere ilişkin risk algılarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada yarı-deneysel araştırma modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 3.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Gruplara; Genetiği Değiştirilmiş Besinler Risk Algıları Ölçeği (GBRAÖ) ,Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (CCTDI) ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen veriler, SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Sonuç olarak tartışma yöntemine dayalı grup temelli etkinliklerin yapıldığı deney grubu öğrencilerinin, öğretmen merkezli etkinlikler ile ders işleyen öğrencilere göre GD besinlere ilişkin risk algılarında daha fazla düşüş yaşanmış ve eleştirel düşünme eğilimlerinde ise daha fazla artış tespit edilmiştir. | tr |
| dc.description.abstract | Genetically Modified Organism (GMO) is one of the most debated subjects of biotechnology. By these thoughts based in discussion, the effect of class teacher who has the sense of risk taking and critical thinking tendency about genetically modified nourishment was tried to be determined. İn this research, pre and post control group tests, called half experimental research, are used. This research has been carried out with third year students attending in “Adiyaman University Education Faculty in class teaching main science branch” at 2012-2013 education fall term. California critical thinking tendency criterion risk sensation criterion related to genetically modified nourishment and personal information from have been applied to these groups. Data that were considered throughout this research analysed by SPSS 17.0 statistical packet program. Conserquently, experimental group students that depend on group activity had higher decrease in their risc sensation and also they had higher increase in their critical thinking tendency when they compared students who are educated by teacher oriented class activities. | tr |
| dc.language.iso | tr | tr |
| dc.publisher | Adıyaman Üniversitesi | tr |
| dc.subject | Genetiği değiştirilmiş besinler | tr |
| dc.subject | Risk algısı | tr |
| dc.subject | Eleştirel düşünme eğilimi | tr |
| dc.subject | Tartışma yöntemi | tr |
| dc.subject | Genetically modified foods | tr |
| dc.subject | Risk sensation | tr |
| dc.subject | Critical thinking tendency | tr |
| dc.subject | Discussing metod | tr |
| dc.title | Tartışma yöntemine dayalı etkinliklerin sınıf öğretmen adaylarının genetiği değiştirilmiş (GD) besinlere ilişkin risk algılarına ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisinin incelenmesi | tr |
| dc.title.alternative | Researching the effect of discussion- based teaching activities to the teacher candidates about their ideas at risk taking sensation and critical thoughts related to genetically modified (GM) food | tr |
| dc.type | Thesis | tr |
| dc.contributor.department | Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı | tr |