Adiyaman University Repository

Öğrencilerin denklem konusundaki hata ve kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bu hata ve yanılgıların nedenleri ve giderilmesine ilişkin öğretmen görüşleri

Show simple item record

dc.contributor.author Çavuş Erdem, Zeynep
dc.date.accessioned 2021-06-16T10:42:20Z
dc.date.available 2021-06-16T10:42:20Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1946
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin denklemler konusundaki hata ve kavram yanılgılarını belirlemek ve bu hata ve yanılgılara ilişkin öğretmenlerin görüşlerini incelemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak iki kısımda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel kısmı, bir ilin 6 ortaokulunda öğrenim gören 193 7. sınıf öğrencisiyle, nitel kısmı ise aynı ildeki farklı ortaokullarda görev yapmakta olan 6 matematik öğretmeniyle yürütülmüştür. Nicel verilerin toplanmasında, literatürden yararlanılarak geliştirilen “Denklem Konusundaki Hata ve Kavram Yanılgılarını Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Bu ölçek, 15’i çoktan seçmeli ve iki aşamalı, 6’sı ise açık uçlu olmak üzere toplam 21 sorudan oluşmaktadır. Nitel verilerin toplanmasında ise, altı öğretmenle öğrencilerin denklemler konusundaki hata ve kavram yanılgılarının nedenleri ve giderilmesine ilişkin yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS programı, nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, 7. sınıf öğrencilerinin birinci dereceden bir bilinmeyenli denklem konusuna ilişkin bazı hata ve kavram yanılgılarına sahip oldukları saptanmış, öğretmenlerin ise bu hata ve kavram yanılgılarının sebeplerini öğrencilerin yaşıyla ve müfredattaki zaman yetersizliğiyle ilişkilendirdikleri, hata ve yanılgıların giderilmesi konusunda da önerdikleri çözüm stratejilerinin klasik olduğu anlaşılmıştır. tr
dc.description.abstract Aim of this study is determining the mistakes and misconceptions of seventh grade students about equations and examining the view of teachers on these mistakes and misconceptions. Research is performed in two parts by utilizing quantitative and qualitative methods. Quantitative part of the research is carried out with 193 seventh grade students of 6 secondary schools in a city and qualitative part of the research is carried out with 6 mathematics teachers who work in different secondary schools in the same city. In collection of quantitative data, “Rating Scale for Mistakes and Misconceptions about Equations”, which is developed via utilizing literature, is used. This scale consists of 21 questions, 15 of which is multiple choice and two phased and 6 of which is open ended. For collection of qualitative data, semi structured interviews on reasons and solutions of mistakes and misconceptions about equations with six teachers and students are performed. SPSS is used for analyzing quantitative data and descriptive analysis method is used for analyzing qualitative data. At the end of analyses, it is determined that seventh grade students have some mistakes and misconceptions about equations with one unknown; teachers relate these mistakes and misconceptions with ages of students and lack of time for curriculum and their solutions strategy for removing mistakes and misconceptions are classical. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Matematik öğretimi tr
dc.subject Denklem tr
dc.subject Hata tr
dc.subject Kavram yanılgısı tr
dc.subject Öğrenci ve öğretmen tr
dc.subject Mathematics teaching tr
dc.subject Equation tr
dc.subject Mistake tr
dc.subject Misconception tr
dc.subject Student and teacher tr
dc.title Öğrencilerin denklem konusundaki hata ve kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bu hata ve yanılgıların nedenleri ve giderilmesine ilişkin öğretmen görüşleri tr
dc.title.alternative Determination of students’ mistakes and misconceptions about equations and teacher views on reasons and solutions of these mistakes and misconceptions tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context