Günümüzde öğrencilerin bilgiyi deneyerek ve keşfederek öğrenebilecekleri
öğrenme ortamlarının yapılandırılmasında teknolojinin etkin bir şekilde kullanılması
önerilmektedir. Teknolojiye ayak uyduran eğitim sisteminin güncellenmesi ve
gelişmesinde lokomotif görevi üstlenen bilim alanlarından biri de matematik eğitimidir.
Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi (BDME) ile başlayan süreç Dinamik Geometri
Yazılımları (DGY) ile gelişimini sürdürmektedir. Öğrencilerin anlamlandırmada zorluk
çektikleri, öğretmenlerin de somutlaştırmada zorlandıkları birçok matematik konusu bu
yazılımlarla daha zevkli ve eğlenceli hale gelmiştir. Görsel algılama gerektiren ve
matematiğin önemli bir parçasını oluşturan geometrinin bu sürecin dışında kalması
beklenemez. Ancak üç boyutlu derinlik ve uzamsal algılama gerektiren geometri
konuları hala öğrencilerin sıkıntılı olduğu konulardır. İki boyutlu ortamda bu sıkıntıyı
ortadan kaldırmak öğrenci ve öğretmen açısından bir hayli zor olmaktadır. Bu çalışma
ile üç boyutlu Dinamik Geometri Yazılımı CABRİ 3D’nin 8. sınıf öğrencilerinin
“Prizmalar” konusundaki akademik başarılarına etkisini saptamak amaçlanmıştır.
Ayrıca CABRİ 3D ortamına yönelik öğrenci görüşleri değerlendirilmiştir. Çalışma
deneysel bir çalışma olup, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Güney Doğu Anadolu
Bölgesi’ndeki bir ilköğretim okulunun 8. sınıfında öğrenim gören 32 öğrenci ile
yürütülmüştür. Deney grubundaki dersler CABRİ 3D’ye uygun olarak geliştirilen
çalışma yapraklarıyla teknoloji destekli bir ortamda yürütülürken, kontrol grubunda
dersler iki boyutlu ortamlarda müfredata uygun yöntemlerle işlenmiştir. Deney ve
kontrol grupları arasındaki farklılığı belirleyebilmek için uzman ve öğretmen görüşleri
doğrultusunda geliştirilen 7 soruluk açık uçlu bir sınav ön-test ve son-test olarak
uygulanmıştır. CABRİ 3D ortamına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek için ise
görüşme formu kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun ön-test ve son-test puanları
non-parametrik testler kullanılarak, görüşme formu ve çalışma yapraklarından elde
edilen veriler ise betimsel yöntemlerle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda CABRİ
3D ortamında yapılan öğretimin, iki boyutlu ortamlara göre akademik başarıyı olumlu
yönde etkilediği ve kavramsal öğrenmeye katkı sağladığı görülmüştür. Aynı zamanda
CABRİ 3D ile öğretim yapılan ortamlarda öğrenciler olumlu görüşlerde bulunmuşlardır.
Elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
In our time, ıt is sugggested that the technology must be used effectively in
constracting the environment in which students can learn by trying and discovering.
Mathematics education, is one of the science areas as a means of locomotive in
developing and becoming current of education system keeping pace with technology.
The process begining with the Computer Aided Mathematics Education (CAME)
continues to its development with Dynamic Geometry Sowftware (DGS). Most maths
subjects which students get difficulty in understanding and many teachers making
concrete have become more pleasant and funny with this sowftware. It can’t be exluded
geometry forming the important part of mathematics and requiring the visual
perceiving. However, that requires a three-dimensional depth and spatial perception
geometry issues are still troubling issues for students. In two-dimensional environment,
it is quite difficult to eliminate this problem for many students and teachers. In this
study, it is aimed to determine the effects of Dynamic Geometry Sowftware CABRI 3D
on the academic achivement of students in the class 8 at the subject of “Prisms”. In
addition, it is evaulated the opinions of students about CABRI 3D. This study is an
experimental one and it was carried out with 32 students studying in class 8 in primary
school in South eastern Anatolia region in 2011-2012 academic year. While the issues
in experimental group are studied with worksheets developed in accordance with
CABRI 3D in technology-supported environment, in the control group the issues are
studied with the method according to cirriculum in two-dimensional environments. In
order to determine the diffirences between the experimental and control groups
developed in line with the opinions of experts and teachers 7 opend-ended questions
applied to pre-test and post-test. Experimental and control group pre-test and post-test
scores analysis of using non-parametric tests, data were obtained from interview forms
and worksheets analysis of descriptive methods. At the result of the analyzes, education
made in CABRI 3D enviroment has been more positive impact on students’ academic
achievement and contribute to conceptual learning than two-dimensional enviroment. At
the same time, according to CABRI 3D enviroment students have made positive
opinions. It is proposed various suggestions based on existing results.