Adiyaman University Repository

8. sınıf geometri öğretiminde kullanılan cabri 3D’nin akademik başarıya etkisi ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Gülburnu, Mehmet
dc.date.accessioned 2021-06-16T10:42:08Z
dc.date.available 2021-06-16T10:42:08Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1941
dc.description.abstract Günümüzde öğrencilerin bilgiyi deneyerek ve keşfederek öğrenebilecekleri öğrenme ortamlarının yapılandırılmasında teknolojinin etkin bir şekilde kullanılması önerilmektedir. Teknolojiye ayak uyduran eğitim sisteminin güncellenmesi ve gelişmesinde lokomotif görevi üstlenen bilim alanlarından biri de matematik eğitimidir. Bilgisayar Destekli Matematik Eğitimi (BDME) ile başlayan süreç Dinamik Geometri Yazılımları (DGY) ile gelişimini sürdürmektedir. Öğrencilerin anlamlandırmada zorluk çektikleri, öğretmenlerin de somutlaştırmada zorlandıkları birçok matematik konusu bu yazılımlarla daha zevkli ve eğlenceli hale gelmiştir. Görsel algılama gerektiren ve matematiğin önemli bir parçasını oluşturan geometrinin bu sürecin dışında kalması beklenemez. Ancak üç boyutlu derinlik ve uzamsal algılama gerektiren geometri konuları hala öğrencilerin sıkıntılı olduğu konulardır. İki boyutlu ortamda bu sıkıntıyı ortadan kaldırmak öğrenci ve öğretmen açısından bir hayli zor olmaktadır. Bu çalışma ile üç boyutlu Dinamik Geometri Yazılımı CABRİ 3D’nin 8. sınıf öğrencilerinin “Prizmalar” konusundaki akademik başarılarına etkisini saptamak amaçlanmıştır. Ayrıca CABRİ 3D ortamına yönelik öğrenci görüşleri değerlendirilmiştir. Çalışma deneysel bir çalışma olup, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Güney Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir ilköğretim okulunun 8. sınıfında öğrenim gören 32 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney grubundaki dersler CABRİ 3D’ye uygun olarak geliştirilen çalışma yapraklarıyla teknoloji destekli bir ortamda yürütülürken, kontrol grubunda dersler iki boyutlu ortamlarda müfredata uygun yöntemlerle işlenmiştir. Deney ve kontrol grupları arasındaki farklılığı belirleyebilmek için uzman ve öğretmen görüşleri doğrultusunda geliştirilen 7 soruluk açık uçlu bir sınav ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. CABRİ 3D ortamına yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek için ise görüşme formu kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun ön-test ve son-test puanları non-parametrik testler kullanılarak, görüşme formu ve çalışma yapraklarından elde edilen veriler ise betimsel yöntemlerle analiz edilmiştir. Analizler sonucunda CABRİ 3D ortamında yapılan öğretimin, iki boyutlu ortamlara göre akademik başarıyı olumlu yönde etkilediği ve kavramsal öğrenmeye katkı sağladığı görülmüştür. Aynı zamanda CABRİ 3D ile öğretim yapılan ortamlarda öğrenciler olumlu görüşlerde bulunmuşlardır. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr
dc.description.abstract In our time, ıt is sugggested that the technology must be used effectively in constracting the environment in which students can learn by trying and discovering. Mathematics education, is one of the science areas as a means of locomotive in developing and becoming current of education system keeping pace with technology. The process begining with the Computer Aided Mathematics Education (CAME) continues to its development with Dynamic Geometry Sowftware (DGS). Most maths subjects which students get difficulty in understanding and many teachers making concrete have become more pleasant and funny with this sowftware. It can’t be exluded geometry forming the important part of mathematics and requiring the visual perceiving. However, that requires a three-dimensional depth and spatial perception geometry issues are still troubling issues for students. In two-dimensional environment, it is quite difficult to eliminate this problem for many students and teachers. In this study, it is aimed to determine the effects of Dynamic Geometry Sowftware CABRI 3D on the academic achivement of students in the class 8 at the subject of “Prisms”. In addition, it is evaulated the opinions of students about CABRI 3D. This study is an experimental one and it was carried out with 32 students studying in class 8 in primary school in South eastern Anatolia region in 2011-2012 academic year. While the issues in experimental group are studied with worksheets developed in accordance with CABRI 3D in technology-supported environment, in the control group the issues are studied with the method according to cirriculum in two-dimensional environments. In order to determine the diffirences between the experimental and control groups developed in line with the opinions of experts and teachers 7 opend-ended questions applied to pre-test and post-test. Experimental and control group pre-test and post-test scores analysis of using non-parametric tests, data were obtained from interview forms and worksheets analysis of descriptive methods. At the result of the analyzes, education made in CABRI 3D enviroment has been more positive impact on students’ academic achievement and contribute to conceptual learning than two-dimensional enviroment. At the same time, according to CABRI 3D enviroment students have made positive opinions. It is proposed various suggestions based on existing results. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Geometri öğretimi tr
dc.subject Cabri 3D tr
dc.subject Akademik başarı tr
dc.subject Geometry teaching tr
dc.subject Cabri 3D tr
dc.subject Academic success tr
dc.title 8. sınıf geometri öğretiminde kullanılan cabri 3D’nin akademik başarıya etkisi ve öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi tr
dc.title.alternative Using cabri 3D in geometry teaching on 8 th grade effect on academic success and assesment of students’ opınions tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context