Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersi “İyi ki Var” ünitesi kazanımlarının gerçekleşme düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Adıyaman örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Boztopraklı, Ayşe
dc.date.accessioned 2021-06-16T10:41:38Z
dc.date.available 2021-06-16T10:41:38Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1940
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı 4.sınıf Sosyal Bilgiler dersinde yer alan “İyi ki Var” ünitesi konularına yönelik, öğrenciler tarafından kazanımların ne düzeyde öğrenildiğini bazı değişkenler açısından belirlemektir. Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen, nicel araştırma tekniklerinden tarama modeline göre oluşturulan akademik başarı testi, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Adıyaman merkez ilçe ve seçilen diğer 3 ilçede, toplamda 5 okulda, merkeze bağlı 2 okuldan 138 öğrenci ve seçilen 3 ilçede 3 okuldan 98 öğrenci olmak üzere toplamda 5 okuldan 236 4. Sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda; öğrencilerin 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde yer alan “İyi ki Var” ünitesi konularıyla ilgili akademik ortalamalarının genel olarak orta düzeyin üstünde olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından kız öğrenciler ile erkek öğrencilerin başarı seviyelerinin aynı düzeyde olduğu, annesi ve babası üniversite mezunu olan öğrencilerin diğer tüm gruplara göre akademik başarılarının daha yüksek olduğu; şehirde yaşayan öğrencilerin akademik başarılarının köyde yaşayan öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu ve yerleşim yerleri arasında şehirde yaşayanlar lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. Ayrıca annesi lise mezunu olan öğrenciler ile annesi okur-yazar olmayan, okur-yazar olan ve annesi ilkokul mezunu öğrenciler arasında annesi lise mezunu olan öğrenciler lehine, babası lise mezunu olan öğrencilerin akademik başarıları ile babası yalnızca okur-yazar olan öğrenciler ile babası ilkokul mezunu olan öğrenciler arasında babası lise mezunu olan öğrenciler lehine ve aile gelir düzeyi 2500 TL ve üstü olan öğrenciler ile aile gelir düzeyi 0-1300 TL ve 1800-2500 TL olan öğrenciler arasında aile gelir düzeyi 2500 TL ve üstü olan öğrenciler lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine using by various variables what level the students have learned the acquisitions of the “I am Glad it is There” (in Turkish: İyi ki Var)” subject in the fourth grade Social Studies course.The academic achievement test which was formed by the researcher based on the screening model of quantitative research techniques, were implemented to 236 students from five schools in the 2015-2016 academic year. 138 of these students are from the two schools that is connected to the center of Adıyaman and 98 of them from 3 schools which is connected to different districts of Adıyaman, are fourth grade students. As a result of the research; It is determined that the students' academic averages related to the “I am Glad it is There” subjects in the fourth grade Social Studies course are generally above the intermediate level. In terms of gender variable, the level of achievement of female students and male students are at the same level. The students whose mother and father have university degree, have higher academic achievement than other groups. It is observed that the academic achievement of the students living in the city is significantly higher than the students living in the village. In addition, it is also observed that there are significant differences -favor of high school degree- among the students whose mother has high school degree, is an illiterate and has elementary school degree. Their fathers' results are the same as their mothers'. In terms of family income, there are also important differences in -favor of higher income- among the students whose income level of family is above 2500 TL and between 0-1300 TL and 1800-2500 TL. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Bilim tr
dc.subject Teknoloji tr
dc.subject Toplum tr
dc.subject Sosyal Bilgiler tr
dc.subject İlköğretim tr
dc.subject Science tr
dc.subject Technology tr
dc.subject Society tr
dc.subject Social studies tr
dc.subject Elementary education tr
dc.title Dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersi “İyi ki Var” ünitesi kazanımlarının gerçekleşme düzeyinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Adıyaman örneği tr
dc.title.alternative Examination of the realization levels of outcomes in "Fortunately there is" unit in 4th grade social sciences course for different variables : case of Adıyaman tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster