Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının bireysel ses eğitimi dersine yönelik tutum ve öz yeterlik algılarının değerlendirilmesine yönelik olarak gerçekleştirilmiş ve çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Bu amaçla müzik öğretmeni adaylarına Tülay Ekici’nin geliştirdiği bireysel ses eğitimi tutum ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen bireysel ses eğitimi öz yeterlik ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de bulunan üniversitelerin, Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği programlarında öğrenim gören 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmakta, örneklemini ise, 2018-2019 akademik yılı Marmara Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Harran Üniversitesi, Adnan Menderes Üniversitesi, Trabzon Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 101’i erkek, 173’ü kız olan 274 öğrenci oluşturmaktadır. Verileri toplama aracı olarak Ekici’nin (2012) bireysel ses eğitimi tutum ölçeği izin alınarak kullanılmış öz yeterlik ölçeği de araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Öz yeterlik ölçeği geliştirildikten sonra 3 uzmandan uzman görüşü alınmıştır. Verilerin analizinde, Araştırmanın alt problemlerine göre betimleyici analizler (yüzde ve frekans) ve t testi ve Anova ve Welch testleri yapılmıştır. Cinsiyet ve Mezun Olunan Lise Türüne göre Bireysel Ses Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği ve Bireysel Ses Eğitim Dersi Öz yeterlilik Ölçeği puanlarının değişimini belirlemek amacıyla bağımsız gruplar t testi yapılmıştır. Sınıf Düzeyi, Öğrenim Görülen Üniversiteye göre Bireysel Ses Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği ve Bireysel Ses Eğitim Dersi Öz yeterlilik Ölçeği puanlarının değişimini belirlemek amacıyla varyansların homojen dağıldığı durumlarda Tek Faktörlü Anova, dağılmadığı durumlarda Welch Testleri yapılmıştır. Anova testi sonucunda anlamlı farklılık bulunduğu durumlarda farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla Sheeffe, Welch testi sonucunda anlamlı farklılıkların bulunduğu durumlarda ise farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla Games Howell testi yapılmıştır. Araştırma sonucunda cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü ve öğrenim görülen üniversite değişkenlerinde anlamlı farklılıklar görülmemiştir. Ancak bireysel ses eğitimi dersi tutum ölçeği sonucunda öğrenim görülen üniversite değişkeninde anlamlı farklılıklar görülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkılarak önerilerde bulunulmuştur.
This research was carried out to evaluate the prospective music teachers' attitudes and self-efficacy perceptions towards the individual voice training course and they were examined in terms of various variables. For this purpose, Tülay Ekici's individual voice training attitude scale and the individual voice training self-efficacy scale developed by the researcher were applied to the prospective music teachers. The research population consisted of the 3rd and 4th grade students studying at the Faculty of Education Music Teacher Education Program in Turkey, and the sample of the study consisted of 274 students (101 male, 173 female) studying at the Faculty of Education Music Teacher Education Program at Marmara University, Inonu University, Harran University, Adnan Menderes University, Trabzon University, Mehmet Akif Ersoy University and Cumhuriyet University in 2018-2019 academic year. As a means of collecting data, self-efficacy scale developed by the researcher and Ekici's (2012) individual sound education attitude scale was used with permission. After the self-efficacy scale was developed, expert opinion was obtained from 3 experts. In the analysis of the data, depending on the sub-problems of the research, descriptive analysis (percentage and frequency) and t test and Anova and Welch tests were performed. Independent groups t-test was used to determine the self-efficacy scale scores of Individual Voice Training Lesson Attitude Scale and Individual Voice Training Course according to gender and graduated high school type. In the cases where the variance is homogenously distributed in Individual Voice Training Course Attitude Scale and Individual Voice Training Course, The Single-Level Anova was used to determine the change in the Self-Efficacy Scale scores according to the Grade and the University and Welch tests were performed in cases where the variances were not distributed homogeneously. In the cases where there were significant differences in the Anova test, the Sheeffe test was used to determine the differences among the groups; in the cases where there were significant differences in Welch test, Games Howell test was used to determine the differences among the groups. In the rusults of the research, no significant differences were found in the variables of gender, class, graduated high school type and university. However, in the result of individual voice training course attitude scale, significant differences were found in the university variable. Suggestions were made based on these results.