dc.contributor.author |
Doğan, Ahmet |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-16T10:41:25Z |
|
dc.date.available |
2021-06-16T10:41:25Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1935 |
|
dc.description.abstract |
Müslümanların, rablerine karşı taşıdıkları kulluk bilinci ve diğer insanlarla olan münasebetlerinin netice ve yansımalarından olan ibadet, muamelât ve ukubât‟ın (cezalar) işlendiği ilim dalına Fıkıh denmiştir. Fıkıh ilminin üzerine bina edildiği temel esası oluşturan ise Kur‟ân, Sünnet, İcmâ ve Kıyastır. İnsanların yaratılış tabiatındaki farklılık ve yaşam içerisinde edindikleri bilgi ve tecrübe çeşitliliği sebebiyle asıl kaynaklardan aynı ölçüde yararlanması doğal olarak mümkün olmamıştır. Ancak tarih boyunca birinci kaynaklardan yararlanan ve diğer insanlara rehberlik eden âlimler sürekli var olmuştur. Bu âlimlerin hepsi kaynaklardan aynı ölçüde istifade edebilmiş değildir. Kimileri tam anlamıyla bağımsız yararlanırken kimileri de diğer âlimlerin ortaya koyduğu usûl ve belirlemiş olduğu kaide ve kurallara bağlı kalarak yararlanabilmiştir. Bu da âlim derecelerini ya da çalışmamızda ifade ettiğimiz gibi müftî tabakalarını ortaya çıkarmıştır. Bahsi geçen âlimlerden fetva usûl ve âdâbına uygun yararlanabilmek için müftî ve müsteftî arasında gerçekleşen iftâ olayının anlaşılması ve müftî tabakalarının bilinmesi gerekmektedir. Ayrıca bu alanda bizlere rehberlik etmiş önderlerin tanınması da büyük bir önem arz etmektedir. |
tr |
dc.description.abstract |
It is called Fiqh in the branch of science in which the worship, treat and ukulele which are the results and reflections of the relations of Muslims with their lords against the people and the results and reflections of their relations with other people. The basic principles built on the science of fiqh are Qur'an, Sunnah, Icma and Kıyas. Naturally, it was not possible for people to benefit equally from the actual sources because of the diversity in the nature of creation and the diversity of knowledge and experience they gained in life. However, scholars / masters / muctehids who benefited from the first sources and guided other people throughout history have always existed. However, not all of these scholars have benefited from the resources equally. Some have benefited from resources in an independent way, while others have been able to benefit from these sources by adhering to the rules and rules set by other scholarsThis has led to the emergence of degrees of acceptance or of mufti layers as we have stated in our study. In order to be able to benefit from the above-mentioned scholars in a manner that is appropriate and appropriate to the person, it is necessary to understand the incident between the inspector and the founder and to know the layers of mufti. In addition, the recognition of the leaders who have guided us in this field is of great importance for us. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr |
dc.subject |
Nevevî |
tr |
dc.subject |
Fetva adâbı |
tr |
dc.subject |
Müsteftî |
tr |
dc.subject |
Müftî tabakaları |
tr |
dc.subject |
Nevevî |
tr |
dc.subject |
Fatwa morals |
tr |
dc.subject |
Müsteftî |
tr |
dc.subject |
Mufti‟s category |
tr |
dc.title |
İmam Nevevî ve fetva anlayışı |
tr |
dc.title.alternative |
İmam Nevevî and mentality of fatwa |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı |
tr |
dc.source.title |
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr |