Adıyaman Üniversitesi Kurumsal Arşivi

Aktif öğrenmeye dayalı etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik becerilerine ve öğrenme sürecine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Camci, Faik
dc.date.accessioned 2021-06-08T09:19:42Z
dc.date.available 2021-06-08T09:19:42Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1926
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı aktif öğrenmeye dayalı etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik becerilerine ve öğrenme sürecine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman ili Merkez ilçesindeki TOKİ İlköğretim Okulunun 8.sınıf öğrencilerinden seçilen 20’şer kişilik iki grup oluşturmaktadır. Araştırmada kontrol-deney gruplu ve ön test- son testli deneysel model deseni kullanılmıştır. Bu çalışmada veriler, dik üçgen akademik beceri testi, öğrenme sürecini değerlendirme formu, öğrencilerle yapılan birebir görüşmeler ve araştırmacının gözlemlerinden elde edilmiştir. Çalışmanın verilerini oluşturan dik üçgen akademik beceri testi, öğrenme sürecini değerlendirme formu, öğrencilerle yapılan birebir görüşmeler ve araştırmacının gözlemlerinden elde edilen veriler nitel olarak analiz edilmiştir. İlköğretim 8.sınıfta ‘Dik üçgen’ konusunun öğretiminde aktif öğrenmeye dayalı etkinlik temelli öğretim yoluyla öğretim yapılan deney grubu öğrencileriyle geleneksel öğretim yoluyla öğretim yapılan kontrol grubu öğrencileri arasında akademik beceri ve öğrenme süreci bakımından deney grubu öğrencileri lehine belirgin farklılıklar görülmüştür. Bazı deney grubu öğrencilerinin yorum yapma kabiliyetlerinin önemli bir biçimde arttığı görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinde konuya nedensel yaklaşımların arttığı görülmüştür. Deney grubundan birkaç öğrenci matematiğe karşı olumsuz tutumlarının kırıldığını ifade etmişlerdir. Daha önce matematiği sevmediklerini fakat bu şekilde işlenirse sevebileceklerini ifade etmişlerdir. tr
dc.description.abstract The main aim of this study is to investigate effects of activity based teaching on students’ academic skills and their learning process. Participants in this study are consisted of 40 8th grade students selected among all 8th graders who were enrolled in TOKİ elementary school which is located in the city of Adıyaman. Experimental design, with control and experimental groups, was utilized in this study. Data were obtained from various sources. These sources are “Academic Skill Test” on right triangles, “Learning Process Evaluation Form”, face to face interviews with participants and researchers observations. These various sources provided opportunity to triangulate obtained data. Data obtained from these sources were analyzed by qualitative data analysis techniques and methods. As a result of the analysis of data it was found that there are clear differences between control and experimental groups, in favor of experimental group, in terms of both academic skills and learning process. In particular, it was observed that students’ reasoning abilities in experimental group were relatively increased comparing to students in control group. In addition, it was also observed that some negative attitudes towards mathematics have been changed to positive attitudes among students in experimental group. Based on students’ own expressions in the interviews, it can be clearly stated that students may enjoy any mathematics subject if they are taught by using activity based teaching. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Aktif öğrenme tr
dc.subject Etkinlik temelli öğretim tr
dc.subject Dik üçgen akademik beceri testi tr
dc.subject Active learning tr
dc.subject Activity based teaching tr
dc.subject Right triangle academic skill test tr
dc.title Aktif öğrenmeye dayalı etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin akademik becerilerine ve öğrenme sürecine etkisi tr
dc.title.alternative Effects of activity based teaching grounded on active learning on students’ academic skills and learning process tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/Matematik Anabilim Dalı tr


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster