Bu çalışmanın amacı aktif öğrenmeye dayalı etkinlik temelli öğretimin öğrencilerin
akademik becerilerine ve öğrenme sürecine etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma
grubunu Adıyaman ili Merkez ilçesindeki TOKİ İlköğretim Okulunun 8.sınıf öğrencilerinden
seçilen 20’şer kişilik iki grup oluşturmaktadır. Araştırmada kontrol-deney gruplu ve ön test- son testli deneysel model deseni kullanılmıştır. Bu çalışmada veriler, dik üçgen akademik
beceri testi, öğrenme sürecini değerlendirme formu, öğrencilerle yapılan birebir görüşmeler
ve araştırmacının gözlemlerinden elde edilmiştir. Çalışmanın verilerini oluşturan dik üçgen
akademik beceri testi, öğrenme sürecini değerlendirme formu, öğrencilerle yapılan birebir
görüşmeler ve araştırmacının gözlemlerinden elde edilen veriler nitel olarak analiz edilmiştir.
İlköğretim 8.sınıfta ‘Dik üçgen’ konusunun öğretiminde aktif öğrenmeye dayalı etkinlik
temelli öğretim yoluyla öğretim yapılan deney grubu öğrencileriyle geleneksel öğretim
yoluyla öğretim yapılan kontrol grubu öğrencileri arasında akademik beceri ve öğrenme
süreci bakımından deney grubu öğrencileri lehine belirgin farklılıklar görülmüştür. Bazı
deney grubu öğrencilerinin yorum yapma kabiliyetlerinin önemli bir biçimde arttığı
görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinde konuya nedensel yaklaşımların arttığı görülmüştür.
Deney grubundan birkaç öğrenci matematiğe karşı olumsuz tutumlarının kırıldığını ifade
etmişlerdir. Daha önce matematiği sevmediklerini fakat bu şekilde işlenirse sevebileceklerini
ifade etmişlerdir.
The main aim of this study is to investigate effects of activity based teaching on
students’ academic skills and their learning process. Participants in this study are consisted of
40 8th grade students selected among all 8th graders who were enrolled in TOKİ elementary
school which is located in the city of Adıyaman. Experimental design, with control and
experimental groups, was utilized in this study. Data were obtained from various sources.
These sources are “Academic Skill Test” on right triangles, “Learning Process Evaluation
Form”, face to face interviews with participants and researchers observations. These various
sources provided opportunity to triangulate obtained data. Data obtained from these sources
were analyzed by qualitative data analysis techniques and methods. As a result of the analysis
of data it was found that there are clear differences between control and experimental groups,
in favor of experimental group, in terms of both academic skills and learning process. In
particular, it was observed that students’ reasoning abilities in experimental group were
relatively increased comparing to students in control group. In addition, it was also observed
that some negative attitudes towards mathematics have been changed to positive attitudes
among students in experimental group. Based on students’ own expressions in the interviews,
it can be clearly stated that students may enjoy any mathematics subject if they are taught by
using activity based teaching.