Adiyaman University Repository

8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminde çalışma yapraklarının öğrencilerin başarılarına etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Turan Gürbüz, Gizem
dc.date.accessioned 2021-06-08T09:19:16Z
dc.date.available 2021-06-08T09:19:16Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1922
dc.description.abstract Bu çalışma, çalışma yaprakları ile desteklenmiş 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminin öğrencilerin başarılarına ve öğrenilenlerinin kalıcılığına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2011-2012 öğretim yılında Adıyaman ili merkez ilçede bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencileri arasından seçilmiştir. Araştırma 27’ si deney grubu ve 28 ‘i kontrol grubu olmak üzere toplam 55 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğretim süreci, deney grubunda MEB tarafından yapılandırmacı öğretim yaklaşımına göre hazırlanmış olan öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinlikler doğrultusunda gerçekleştirilmiş ve araştırmacı tarafından ünitenin kazanımlarına uygun hazırlanan çalışma yaprakları ile desteklenmiştir. Kontrol grubunda ise öğretmen kılavuz kitabı doğrultusunda öğretim gerçekleştirilmiş ve ek bir etkinlik yapılmamıştır. Araştırmada ön test- son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin bilgilerini ölçmek için araştırmacı tarafından başarı testi hazırlanmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası başarı testi her iki gruba da uygulanmıştır. Nitel verileri elde etmek için deney grubunda yer alan öğrencilerle grup içi tartışmalar yapılmış ve görüşleri alınmıştır. Elde edilen nicel veriler, SPSS programı kullanılarak bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, yapılandırmacı yaklaşımla birlikte çalışma yaprakları kullanılarak zenginleştirilen öğretimin, sadece programda yer verilen çalışmaların uygulanmasına oranla öğrenci başarısını arttırdığını göstermiştir. Ayrıca nitel verilerin analizi sonucunda çalışma yaprakları ile gerçekleştirilen derslerin, öğretimi daha etkili hale getirdiği tespit edilmiştir. tr
dc.description.abstract The aim of this study is to determine effect of the unit “Force and Motion” at the 8th , supported with worksheets and intra group discussions, on academic success of students and performance of the knowlede learned. Pre-test post-test with control group model was implemented in the research. The participants were selected among the 8th grade students of a primary in the academic year of 2011-2012. The study was conducted with the participation of a total of 55 students of whom 27 were in experimental group; 28 in control group. Education process was realized in the experimental group according to activities provided in teacher’s guidebook prepared by the Ministry of National Education according to constructivist teaching method and was supported with worksheets prepared by the researcher according to unit’s attainments. The teacher provided education according to teacher’s guidebook in the control group and did not organize any additional activity. The researcher also prepared an achievement test as a data collection tool in order to measure the academic knowledge of students. Intragroup discussions were appliled with the students in the experimental group in order to obtain qualitative data for the research. Quantitative data obtained were analyzed by t-test according to dependent and independent groups by using SPSS program. Qualitative data were analyzed by content analysis. The study implied that teaching through constructivist approach enriched with worksheets only increases student success compared to the implementation of the work taking place in the curriculum. In addition, as a result of analysis of qualitative data, supporting teaching with worksheets has been proven to be more effective. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı tr
dc.subject Çalışma yaprakları tr
dc.subject Kuvvet ve hareket tr
dc.subject Constructivist learning approach tr
dc.subject Worksheets tr
dc.subject Force and motion tr
dc.title 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminde çalışma yapraklarının öğrencilerin başarılarına etkisi tr
dc.title.alternative The ffects of using worksheets to success of students in unit on force and motion in 8th grade tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context