Bu çalışma, çalışma yaprakları ile desteklenmiş 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinin 
öğretiminin öğrencilerin başarılarına ve öğrenilenlerinin kalıcılığına etkisini belirlemek 
amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2011-2012 öğretim yılında 
Adıyaman ili merkez ilçede bulunan bir ilköğretim okulunda öğrenim gören sekizinci 
sınıf öğrencileri arasından seçilmiştir. Araştırma 27’ si deney grubu ve 28 ‘i kontrol 
grubu olmak üzere toplam 55 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğretim süreci, deney 
grubunda MEB tarafından yapılandırmacı öğretim yaklaşımına göre hazırlanmış olan 
öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinlikler doğrultusunda gerçekleştirilmiş ve 
araştırmacı tarafından ünitenin kazanımlarına uygun hazırlanan çalışma yaprakları ile 
desteklenmiştir. Kontrol grubunda ise öğretmen kılavuz kitabı doğrultusunda öğretim 
gerçekleştirilmiş ve ek bir etkinlik yapılmamıştır. Araştırmada ön test- son test kontrol 
gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin bilgilerini 
ölçmek için araştırmacı tarafından başarı testi hazırlanmıştır. Uygulama öncesi ve 
sonrası başarı testi her iki gruba da uygulanmıştır. Nitel verileri elde etmek için deney 
grubunda yer alan öğrencilerle grup içi tartışmalar yapılmış ve görüşleri alınmıştır. Elde 
edilen nicel veriler, SPSS programı kullanılarak bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi ile 
analiz edilmiştir. Nitel veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın 
sonucunda, yapılandırmacı yaklaşımla birlikte çalışma yaprakları kullanılarak 
zenginleştirilen öğretimin, sadece programda yer verilen çalışmaların uygulanmasına 
oranla öğrenci başarısını arttırdığını göstermiştir. Ayrıca nitel verilerin analizi
sonucunda çalışma yaprakları ile gerçekleştirilen derslerin, öğretimi daha etkili hale 
getirdiği tespit edilmiştir.
 
The aim of this study is to determine effect of the unit “Force and Motion” at the 8th
, 
supported with worksheets and intra group discussions, on academic success of 
students and performance of the knowlede learned. Pre-test post-test with control group 
model was implemented in the research. The participants were selected among the 8th
grade students of a primary in the academic year of 2011-2012. The study was 
conducted with the participation of a total of 55 students of whom 27 were in 
experimental group; 28 in control group. Education process was realized in the
experimental group according to activities provided in teacher’s guidebook prepared by 
the Ministry of National Education according to constructivist teaching method and was 
supported with worksheets prepared by the researcher according to unit’s attainments. 
The teacher provided education according to teacher’s guidebook in the control group 
and did not organize any additional activity. The researcher also prepared an 
achievement test as a data collection tool in order to measure the academic knowledge 
of students. Intragroup discussions were appliled with the students in the experimental
group in order to obtain qualitative data for the research. Quantitative data obtained 
were analyzed by t-test according to dependent and independent groups by using SPSS 
program. Qualitative data were analyzed by content analysis. The study implied that
teaching through constructivist approach enriched with worksheets only increases 
student success compared to the implementation of the work taking place in the 
curriculum. In addition, as a result of analysis of qualitative data, supporting teaching 
with worksheets has been proven to be more effective.