dc.contributor.author |
Fırat, Selçuk |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-08T09:18:27Z |
|
dc.date.available |
2021-06-08T09:18:27Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1917 |
|
dc.description.abstract |
Matematik, asırlardır hem günlük yaşamımızda pratik bir hesaplama aracı hem de tüm
bilimlere kaynaklık eden bir bilim dalı olarak hayatımızın her alanında yer almıştır.
Hayatımızda bu kadar önemli olması, matematiğin sağlam temellere dayandırılarak
öğretimini gerekli kılmaktadır. Bu da öncelikle matematikteki temel kavramların
öğretilmesiyle mümkün olacaktır. Çünkü kavramlar, bilginin yapı taşlarıdır ve
kavramların öğrenilmesi, bilginin yapılandırılması ve matematik işlemlerinin
yapılabilmesi için ön koşuldur. Kavramların öğrenilmesi, öğretim sürecinde bu kadar
önemliyken, özellikle matematik gibi zor ve soyut kavramlar içeren derslerin
öğretiminde güçlükler yaşanmaktadır. Bu nedenle matematik eğitimcileri, öğretim
sürecinde geleneksel öğretim yöntemlerinin yanında farklı yöntem ve teknikleri de
kullanmaya yönelmişlerdir. Buradan hareketle, matematiğin önemli konularından biri
olan fakat içeriğindeki soyut kavramlardan dolayı öğrenilmesinde güçlüklerin yaşandığı
olasılık konusunun öğretiminde bilgisayar destekli eğitsel oyunların kullanımının,
kavramsal öğrenmeye katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli eğitsel oyunlarla gerçekleştirilen matematik
öğretiminin bazı olasılık kavramlarına ilişkin kavramsal öğrenmeye etkisini
incelemektir. Yarı deneysel araştırma modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu
modelin kullanıldığı araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Güney Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir ilköğretim okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 90 öğrenci ile
yürütülmüştür. Verileri toplamak amacıyla literatürden de faydalanarak geliştirilen 14
soruluk “Kavramsal Gelişim Testi (KGT)” kullanılmıştır. Öğretim sürecinde, Java
programlama dili ve NetBeans editöründen yararlanılarak tasarlanan iki oyun
kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, bilgisayar destekli eğitsel oyunlarla
gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin olasılık konusundaki kavramsal öğrenmelerine
katkıda bulunduğu ve geleneksel öğretime kıyasla daha etkili olduğu belirlenmiştir.
Ayrıca, her iki grubun da sontest puanlarında öntest puanlarına göre artış gözlenmiştir.
Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, bilgisayar destekli eğitsel oyunların matematik
öğretiminde kullanımının yaygınlaştırılması önerilebilir. |
tr |
dc.description.abstract |
Mathematics has always been in our lives both as a practical calculation tool and a
discipline leading other disciplines for centuries. This importance of mathematics
requires effective teaching of mathematics. It can be possible by teaching of basic
mathematical concepts. Because the learning of concepts which are the basics of
knowledge is a prerequisite for constructing the knowledge and making mathematical
operations. However, there are difficulties in teaching mathematics that have difficult
and abstract concepts. For this reason, mathematics educators have begun to use new
teaching approaches besides traditional ones. It is thought that using educational
computer games in teaching of probability in which there are difficulties to learn
because of the abstract concepts will ensure conceptual learning.
The main purpose of this study is to investigate the effect of mathematics teaching
performed through educational computer games on conceptual learning regarding some
probabilistic concepts. The present study was conducted through quasi-experimental
model in 2010-2011 educational year and carried out with 90 sixth grade students
studying at a primary school located in Souteastern Region of Turkey. In order to
collect data, “Conceptual Development Test” consisted of 14 questions and developed by researcher with the help of literature was used. Two materials were designed in Java
programming language by NetBeans editor to perform teaching process. Research
findings revealed that teaching through educational computer games contributed
students’ conteptual learnings on some probabilistic concepts. Moreover, both groups
had improvements in terms of conceptual learning but improvement in experimental
group was more than in control group. In the light of these results, it can be suggested
that environments in which educational computer games are used more in order for
conceptual learning in mathematics teaching should be employed. |
tr |
dc.language.iso |
tr |
tr |
dc.publisher |
Adıyaman Üniversitesi |
tr |
dc.subject |
Bilgisayar destekli matematik öğretimi |
tr |
dc.subject |
Olasılık öğretimi |
tr |
dc.subject |
Kavramsal öğrenme |
tr |
dc.subject |
Eğitsel oyun yazılımları |
tr |
dc.subject |
Computer supported mathematics teaching |
tr |
dc.subject |
Probability teaching |
tr |
dc.subject |
Conceptual learning |
tr |
dc.subject |
Educational computer games |
tr |
dc.title |
Bilgisayar destekli eğitsel oyunlarla gerçekleştirilen matematik öğretiminin kavramsal öğrenmeye etkisi |
tr |
dc.title.alternative |
The effect of mathematics teaching performed through educational computer games on conceptual learning |
tr |
dc.type |
Thesis |
tr |
dc.contributor.department |
Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı |
tr |