Adiyaman University Repository

Bilgisayar destekli eğitsel oyunlarla gerçekleştirilen matematik öğretiminin kavramsal öğrenmeye etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Fırat, Selçuk
dc.date.accessioned 2021-06-08T09:18:27Z
dc.date.available 2021-06-08T09:18:27Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1917
dc.description.abstract Matematik, asırlardır hem günlük yaşamımızda pratik bir hesaplama aracı hem de tüm bilimlere kaynaklık eden bir bilim dalı olarak hayatımızın her alanında yer almıştır. Hayatımızda bu kadar önemli olması, matematiğin sağlam temellere dayandırılarak öğretimini gerekli kılmaktadır. Bu da öncelikle matematikteki temel kavramların öğretilmesiyle mümkün olacaktır. Çünkü kavramlar, bilginin yapı taşlarıdır ve kavramların öğrenilmesi, bilginin yapılandırılması ve matematik işlemlerinin yapılabilmesi için ön koşuldur. Kavramların öğrenilmesi, öğretim sürecinde bu kadar önemliyken, özellikle matematik gibi zor ve soyut kavramlar içeren derslerin öğretiminde güçlükler yaşanmaktadır. Bu nedenle matematik eğitimcileri, öğretim sürecinde geleneksel öğretim yöntemlerinin yanında farklı yöntem ve teknikleri de kullanmaya yönelmişlerdir. Buradan hareketle, matematiğin önemli konularından biri olan fakat içeriğindeki soyut kavramlardan dolayı öğrenilmesinde güçlüklerin yaşandığı olasılık konusunun öğretiminde bilgisayar destekli eğitsel oyunların kullanımının, kavramsal öğrenmeye katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli eğitsel oyunlarla gerçekleştirilen matematik öğretiminin bazı olasılık kavramlarına ilişkin kavramsal öğrenmeye etkisini incelemektir. Yarı deneysel araştırma modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu modelin kullanıldığı araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Güney Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir ilköğretim okulunun 6. sınıfında öğrenim gören 90 öğrenci ile yürütülmüştür. Verileri toplamak amacıyla literatürden de faydalanarak geliştirilen 14 soruluk “Kavramsal Gelişim Testi (KGT)” kullanılmıştır. Öğretim sürecinde, Java programlama dili ve NetBeans editöründen yararlanılarak tasarlanan iki oyun kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, bilgisayar destekli eğitsel oyunlarla gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin olasılık konusundaki kavramsal öğrenmelerine katkıda bulunduğu ve geleneksel öğretime kıyasla daha etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, her iki grubun da sontest puanlarında öntest puanlarına göre artış gözlenmiştir. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, bilgisayar destekli eğitsel oyunların matematik öğretiminde kullanımının yaygınlaştırılması önerilebilir. tr
dc.description.abstract Mathematics has always been in our lives both as a practical calculation tool and a discipline leading other disciplines for centuries. This importance of mathematics requires effective teaching of mathematics. It can be possible by teaching of basic mathematical concepts. Because the learning of concepts which are the basics of knowledge is a prerequisite for constructing the knowledge and making mathematical operations. However, there are difficulties in teaching mathematics that have difficult and abstract concepts. For this reason, mathematics educators have begun to use new teaching approaches besides traditional ones. It is thought that using educational computer games in teaching of probability in which there are difficulties to learn because of the abstract concepts will ensure conceptual learning. The main purpose of this study is to investigate the effect of mathematics teaching performed through educational computer games on conceptual learning regarding some probabilistic concepts. The present study was conducted through quasi-experimental model in 2010-2011 educational year and carried out with 90 sixth grade students studying at a primary school located in Souteastern Region of Turkey. In order to collect data, “Conceptual Development Test” consisted of 14 questions and developed by researcher with the help of literature was used. Two materials were designed in Java programming language by NetBeans editor to perform teaching process. Research findings revealed that teaching through educational computer games contributed students’ conteptual learnings on some probabilistic concepts. Moreover, both groups had improvements in terms of conceptual learning but improvement in experimental group was more than in control group. In the light of these results, it can be suggested that environments in which educational computer games are used more in order for conceptual learning in mathematics teaching should be employed. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi tr
dc.subject Bilgisayar destekli matematik öğretimi tr
dc.subject Olasılık öğretimi tr
dc.subject Kavramsal öğrenme tr
dc.subject Eğitsel oyun yazılımları tr
dc.subject Computer supported mathematics teaching tr
dc.subject Probability teaching tr
dc.subject Conceptual learning tr
dc.subject Educational computer games tr
dc.title Bilgisayar destekli eğitsel oyunlarla gerçekleştirilen matematik öğretiminin kavramsal öğrenmeye etkisi tr
dc.title.alternative The effect of mathematics teaching performed through educational computer games on conceptual learning tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü/İlköğretim Anabilim Dalı tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context