Adiyaman University Repository

Ortaokul öğrencilerine Atatürk ilkelerinin öğretilmesinde müzik destekli etkinliklerin (karaoke tekniği) etkililiği üzerine deneysel bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Demirezer, Hilal
dc.date.accessioned 2021-05-31T08:08:51Z
dc.date.available 2021-05-31T08:08:51Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1902
dc.description.abstract Bu çalışmada TCİTA dersinde müzik destekli etkinliklerin (karaoke tekniği) öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve akademik benlik algılarına etkileri incelenmiştir. Bu araştırma sekizinci sınıf öğrencileriyle TCİTA dersinde nicel ve nitel araştırma yöntemi (karma yöntem) kullanılarak yürütülmüştür. Bu araştırma Gaziantep‟in Şahinbey ilçesinde bir devlet okulunda yedi hafta (14 saat) boyunca yürütülmüştür. Araştırmanın uygulama konusunu “Atatürkçülük” ünitesinin “Atatürk İlkeleri” konusu oluşturmaktadır. Deney grubunda dersler, Atatürk ilkelerinin öğretilmesinde müzik destekli etkinlikler (karaoke tekniği) kullanılarak öğrenci merkezli olarak uygulanmıştır. Kontrol grubunda ise dersler, ders kitabı merkezli olarak işlenmiştir. Karaoke tekniğinin derse uyarlanması belli işlem sırasıyla gerçekleşmiştir. Öncelikle öğrencilerin sevdiği şarkılar tespit edilerek bu şarkıların karaoke hali bulunmuştur. Ders esnasında önce bireylere orijinal şarkı ardından karaoke hali dinlettirilmiş ve öğrenciler müziğin ritminden de faydalanarak dersin konusuna uygun yeni sözler yazmışlardır. Bu sözler tek bir parça haline getirilerek konuya uygun görsellerle de desteklenip karaoke videosu olarak düzenlenmiştir. Ardından her ilke için bir ders saati bu videolar öğrenciler tarafından grupla ve bireysel olarak söylenmiştir. Akademik başarı, tutum ölçeği ve akademik benlik ölçekleri birbiriyle denk deney ve kontrol grubundaki toplam 58 öğrenciye (29 tane deney grubu öğrencisi, 29 tane kontrol grubu öğrencisi) uygulama öncesinde ön test olarak uygulanmıştır. Uygulama sürecinde deney grubu öğrencilerine müzik destekli etkinlikler uygulandıktan sonra deney ve kontrol gruplarına son test olarak akademik başarı testi, tutum ölçeği ve akademik benlik ölçekleri uygulanmıştır. Uygulama sürecinde deney grubu öğrencilerine yansıtıcı günlük formları uygulanarak süreçteki duygu ve düşünceleri elde edilmiştir. Yansıtıcı günlüklere yansıyan duygu ve düşüncelere bakıldığında öğrencilerin bu süreçte mutlu bir şekilde, eğlenerek ve enerji dolu olarak ders işlediklerini ve bu durumun okula gelme isteğini daha da artırdığını dile getirmişlerdir. İnkılap Tarihi dersinin gelmesini sabırsızlıkla beklediklerini ve artık dersle ilgili soruları rahatlıkla çözebildiklerini ifade etmişlerdir. Artık bu derste başarılı olabileceklerine dair inançlarının olduğunu söylemişlerdir. Günlük yaşamlarında da karaokeleri söylediklerini ve dersin böyle daha kalıcı olduğu da günlüklere yansıyan ifadelerdir. Araştırmanın nicel verileri SPSS 15.0 veri analiz programıyla elde edilmiştir. Araştırma bulgularına göre deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı testi, tutum ölçeği ve akademik benlik kavram ölçeğinden elde edilen sonuçların analizi yapılmıştır. Akademik başarı testinden elde edilen sonuçlara bakıldığında deney grubu ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farkın ortaya çıkmadığı görülmektedir. Gruplar arasında akademik başarı testinde anlamlı bir fark görülmemekle birlikte deney grubunun akademik başarı ön test ve son testi arasında anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Tutum ölçeğinden elde edilen sonuçlara bakıldığında deney grubu ve kontrol grubu son tutum puanları arasında anlamlı bir fark meydana gelmemiştir. Fakat deney grubunun ön tutum ve son tutum puanları arasında anlamlı bir farka ulaşılmıştır. Akademik benlik kavram algısı ölçeğinden elde edilen sonuçlara bakıldığında ise deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farka ulaşılmamıştır. tr
dc.description.abstract In this study, the effects of music-supported activities (karaoke technique) on students academic achievements, attitudes and academic self-perceptions were examined. This study was carried out by using qualitative and quantitative research methods (mixed method). This research was carried out in a public school in ġahinbey/Gaziantep for along seven weeks (14 hours). The subject of “Ataturk‟s Principles” in the “Kemalizm” unit forms the application topic of the research. In the experimental group, the lessons were carried out textbook- centred. The adaption of karaoke method/technique to regular school lesson was made in a certain operational order. Firstly, the songs that students like were determined and the karaoke forms of there songs were found. During the course, the students/subject/listened to the original song first and then the karaoke form. Later on, the students wrote new words compatible with the course/lesson using the advantage of the rhythm of music. These words were made one complete song and arranged as a karaoke video with the support of appropriate visuals. After that, these videos were sang by the students individually and together for an hour for each of the principles. The academic achievement, attitude scale and academic self- perception scales were applied to 58 students (29 students in experimental group and 29 students in control group) equals to each other in experimental and control groups. After applying music- supported activities to the students in experimental group, academic achievement test, attitude scale and academic self- perceptions scales were applied as a final test to experimental and control groups durıng the process. Durıng the application process, the feelings and thoughts of students were acquired by applying daily reflective forms to the students in experimental group. The quantitative data of the study was obtained by the way of SPSS 15.0 data analysis program. It has been reached that there is a significant difference between the result of academic achievement pretest and post-test of the experimental group students according to the findings of the research. Looked at the feelings and thoughts reflected in the reflective diaries, the students expressed that having fun, hoppily and studying energitecolly during this process and this situation increased the desire to come to the class. They stated that they waited impatiently fort he coming of the history of the revolution and now they could easily solve the qestions about the course. Students now believe that they can be successful in this course. They also say karaoke in their daily and so lesson will be more permanent. These are the sentences in the diares. According to research findings, the results of the academic achievement test, attitude scale of the experimental group and the control group students were analyzed. The results obtained from the academic achievement test didn‟t show any tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Atatürk İlkeleri tr
dc.subject Müzik tr
dc.subject Karaoke tekniği tr
dc.subject Teknoloji tr
dc.subject Tarih tr
dc.subject Ataturk‟s principles tr
dc.subject Music tr
dc.subject Karaoke technique tr
dc.subject History tr
dc.title Ortaokul öğrencilerine Atatürk ilkelerinin öğretilmesinde müzik destekli etkinliklerin (karaoke tekniği) etkililiği üzerine deneysel bir araştırma tr
dc.title.alternative An experimental study on effectiveness of audio-supported activities (karaoke technique) at the teaching of Ataturk’s princıples to middle school students tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context