Adiyaman University Repository

Okulöncesi dönemdeki çocuklarda müzik eğitimi

Show simple item record

dc.contributor.author Aylaz, Bernagül
dc.date.accessioned 2021-05-27T07:51:24Z
dc.date.available 2021-05-27T07:51:24Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace2.adiyaman.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12414/1889
dc.description.abstract Okulöncesi eğitimi çocuğun eğitim-öğretim hayatına attığı ilk adımı olarak değerlendirilebilir. Dolayısıyla bu dönemde atılan sağlam adımlar çocuğun sonraki eğitim-öğretim hayatı için son derece belirleyicidir. Okulöncesi eğitimi sürecinde verilen sanat ve beceri eğitimleri de bu sürecin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Sanat ve beceri eğitimlerinin bir parçası olan müzik eğitimi yoluyla da okulöncesi dönem çocuklarına bilişsel, sosyal, psikomotor, dilsel ve duyuşsal beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu beceri alanlarının geliştirilmesinde müzik etkinliklerinin önemi hem bilimsel olarak hem de eğitimcilerimizin veri ve görüşleriyle olumlu olarak desteklenmektedir. Okulöncesi dönem çocuklarda müzik eğitimini incelememizin temel amacı sanat ve müzik eğitimi ile okulöncesi dönem eğitiminin kapsamının ne olduğunu, bu sürecin ne kadar sağlıklı işlediğini, eğitimcilerimizin yeterlilik düzeylerini, okulöncesi dönemde müzik eğitimiyle çocuğa nelerin kazandırılabileceğini araştırmak ve bunlarla ilgili öneriler sunmaktır. Söz konusu araştırmamız altı bölümden oluşmaktadır. İlk dört bölümde, sırasıyla, okulöncesi eğitiminin kapsamı, sanat eğitimi, müzik eğitimi ve okulöncesi müzik eğitimi alanlarında literatür taramaları yapılarak incelemelerde bulunulmuştur. Beşinci bölümde araştırmada kullanılan yöntem ve teknikler belirlenmiş ve altıncı bölümde ise anket tekniği kullanılarak okulöncesi eğitimcilerimizin müzik dersi hakkındaki görüşleri analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar müzik eğitiminin çocuklar üzerinde son derece olumlu etkilere sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Okulöncesi dönem çocuklarının gelişimlerinde bu kadar önemli bir rol oynayan müzik eğitiminin gerek eğitimcilerimiz gerekse okullarımızın donanım yeterliliği açından daha sağlam temellerle desteklenmesi gerektiği araştırma bulgularımızda da görülmektedir. Üst eğitim kademelerinin daha nitelikli hale gelmesi için okulöncesi dönemde gelişigüzel yapılan sanat ve beceri etkinliklerinin yerini bilinçli, donanımlı, kuramsal ve daha nitelikli çalışmalara bırakması gerekmektedir. Gelişim dönemleri için son derece önemli olan müzik veya sanat gibi etkinliklerinden çocukların tam anlamıyla faydalanmaları sağlanmalıdır. tr
dc.description.abstract Preschool education can be considered as the first step of the child‟s to education life. Therefore, solid steps taken during this period are extremly determinative for the next education-teaching life of the child. Art and skill trainings given in the period of pre-school education are also exteremly important parts of this process. It is aimed to give preschool children cognitive, social, psychomotor, linguistic and affective skills by means of music training which is a part of the art and skill educations. The importance of music activities in the development of these skill areas is supported positively by both scientific and our educators‟ data and opinions. The main aim of our research on music education of preschool period children is to investigate and offer suggestions what is the scope of art and music education and preschool period education, how healthy this process works, the qualification levels of our educators, what can be gained to child through music education. Our research consists of six parts. In the first four chapters of our study, the coverage of the preschool education, the art education, the music education and the preschool music training were examined respectively by carrying out literature review. In the fifth chapter, the methods and techniques used in the research were determined and in the last (six) chapter of our study, our preschool educators‟ views about music lesson were analysed using questionnaire technique. The results of our study show that the music education has very possitive effect on children. It is also seen in our research findings that the music education which plays a big role in the development of children has to be supported both our educators and schools more robustly in terms of the educational qualifications. In order to make the higher education levels more qualified, the art and skill activities which are randomly made in the pre-school period should be replaced by conscious, equipped, theoretical and more qualified works. It should be fully ensured that children benefit from activities such as music or art that are extremely important for their developmental period. tr
dc.language.iso tr tr
dc.publisher Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr
dc.subject Okulöncesi tr
dc.subject Müzik eğitimi tr
dc.subject Okulöncesi dönemde müzik eğitimi tr
dc.subject Okulöncesi eğitimcileri tr
dc.subject Pre-school tr
dc.subject Music education tr
dc.subject Music education in pre-school period tr
dc.subject Pre-school Educators tr
dc.title Okulöncesi dönemdeki çocuklarda müzik eğitimi tr
dc.title.alternative Music education in children in pre-school period tr
dc.type Thesis tr
dc.contributor.department Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik ve Sahne Sanatları Anabilim Dalı tr
dc.source.title Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Context